گفت‌وگو|

پیشگیری از فساد با اهرم فرهنگ اجرایی می‌شود

7:21 - 24 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۷۹۳
پیشگیری از فساد با اهرم فرهنگ اجرایی می‌شود
یک نویسنده کتاب، پیشگیری از فساد را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و تولید کتاب‌های رده سنی کودک و نوجوان با مضمون مبارزه با فساد را مهم خواند.

شیما ناصری، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره تولید کتاب‌هایی که بتواند فرهنگ مبارزه با فساد را در جامعه گسترش دهند گفت: سازمان بازرسی کل کشور تلاش دارد تا به واسطه فرهنگ‌سازی زمینه را برای پیشگیری از فساد فراهم کند. این رویه رویکردی ارزشمند و قابل اجرا است به همین دلیل کتاب‌های متعددی در این زمینه منتشر کرده که یکی از کتاب‌ها «اتاق شیشه‌ای» است.

وی ادامه داد: در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اولین بار، رونمایی از کتاب «اتاق شیشه‌ای» شکل گرفت. این اثر تلاش دارد تا در راستای فرهنگ‌سازی و درونی کردن فرهنگ مبارزه با فساد برای گروه سنی کودک و نوجوان گام‌هایی بردارد.

ناصری تصریح کرد: اتاق شیشه‌ای جزو اولین کتاب‌های منتشرشده در حوزه مبارزه با فساد در بخش حقوقی محسوب می‌شود ما در نشر سازمان بازرسی فرهنگ‌سازی را از دوران کودکی مورد هدف قرار دهیم تا بدین ترتیب بتوانیم راه‌های مبارزه با فساد را به کودکان و نوجوانان آموزش داده و آنان را برای آینده رشد سالم از فساد آماده کنیم، بدین ترتیب قطعاً جامعه‌ای سالم‌تر در آینده در انتظار همگان خواهد بود.

این نویسنده مضمون کتاب «اتاق شیشه‌ای» را مطرح و افزود: داستان در مورد کودکانی است که در یک مدرسه حضور دارند و مقوله تقلب در امتحانات را به عنوان یک کار غیراخلاقی مطرح می‌کند سپس آن را از زوایای حقوقی و اخلاقی موردبررسی قرار می‌دهد. انتخاب این سوژه از آن رو بود که بتوانیم مفاهیم حقوقی و مبارزه با فساد را به خوبی برای این رده سنی مطرح و موردبررسی قرار دهیم. در این کتاب نکاتی کلیدی همانند ناظر و یا شفافیت بیان شده است که می‌تواند مخاطب کودک را گام‌به‌گام به پیش ببرد و توجه به حقوق و مبارزه با فساد همچنین جوانب خطای شکل‌گرفته را مطرح می‌کند.

ناصری به شیوه نگارش کتاب «اتاق شیشه‌ای» اشاره و بیان کرد: این اثر را از زبان دانای کل نوشته‌ام و به صورت داستان منتشرشده است. از المان‌های خاصی در آن بهره گرفته شده نام‌هایی که در این کتاب به کار برده شده هر یک بر اساس یک راهبرد ویژه در نظر گرفته شود. از نام مدرسه که به عنوان یک شهید ثبت شده تا نام تک تک شخصیت‌ها و بچه‌های حاضر در داستان بدین ترتیب تلاش شده تا معنا و مفهوم شفافیت را برای کودک تداعی می‌کند در عین حال با متنی روان و ساده داستانی جذاب را برای مخاطب کودک تهیه کنم.

وی در پایان اظهارکرد: در کتاب «اتاق شیشه‌ای» انتهای این داستان بسیار جذاب به پایان می‌رسد و پیام ویژه‌ای دارد که نیاز است تا مخاطب آن را مطالعه کرده و به آن دست یابد.

انتهای پیام/


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *