محور برنامه نامزدها در روز دوم تبلیغات تلویزیونی؛ از ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها تا در اولویت بودن خانواده و ساماندهی اتباع بیگانه

10:42 - 23 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۶۵۵
محور برنامه نامزدها در روز دوم تبلیغات تلویزیونی؛ از ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها تا در اولویت بودن خانواده و ساماندهی اتباع بیگانه
دومین روز برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخاب ریاست جمهوری برگزار شد و سه نامزد به تشریح بخشی از برنامه‌های خود پرداختند.

خبرگزاری میزان - روز گذشته سه نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه‌های تلویزیونی از قاب رسانه ملی با مردم ایران سخن گفتند و ضمن تشریح برنامه‌هایشان به بیان سوابق و عملکرد گذشته خود پرداختند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف سه نامزدی بودند که در دومین روز از برنامه‌های تبلغیاتی تلویزیونی حاضر شدند.

دولت باید جایی باشد که مردم نیستند

قاضی‌زاده هاشمی با حضور در برنامه صف اول به تشریح سوابق گذشته و برنامه‌های آینده خود پرداخت و اقتصاد را فوریت دانست و از خانواده به‌عنوان یک اولویت نام برد.

از نظر وی دادن وعده‌های فضایی سبب بی‌اخلاقی در جامعه می‌شود و عدم شفافیت نیز یک بی‌اخلاقی در حق مردم است.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره چرایی عدم احساس رشد اقتصادی در بین تمام مردم جامعه نیز گفت: تک تک شهروندان این سرزمین باید رشد پیدا کنند، گاهی ممکن است رشد اقتصادی مثبت باشد یک بخش از اقتصاد رشد پیدا کند وضعیت یک قشری از مردم بهتر شود ما باید کاری کنیم که کل آحاد جامعه با همدیگر پیشرفت کنند.

وی بر لزوم احیای سرمایه اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید پاسپورت یک شهروند ایرانی با ارزش باشد، پول یک شهروند ایرانی با ارزش باشد، اقتدارش با ارزش باشد، فرهنگش با ارزش باشد، رعایت اخلاق در جامعه با ارزش باشد و پیوند این جامعه بزرگ با همدیگر ارتقا پیدا کند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه این برنامه تبلیغاتی گفت: سرمایه‌ای که تمام مشکلات ما را حل می‌کند مردم هستند، دولت مردم نباید به مردم دروغ بگوید، ما باید با مردم شفاف باشیم راست حرف بزنیم مسائل را با مردم در میان بگذاریم از آن‌ها کمک بخواهیم، زمینه حضور همه جانبه‌شان را ایجاد کنیم و در رنجشان هم آن‌ها را تنها نگذاریم.

وی با تاکید دوباره بر مردمی‌سازی شرکت‌های دولتی گفت: دولت باید جایی باشد که مردم نیستند یعنی جایی که مردم هستند به هیچ عنوان نباید وارد شود.

رئیس جمهور بعد حتی یک روز هم فرصت تامل، تردید و تاخیر ندارد

سعید جلیلی نیز با حضور در برنامه با مردم از یک جهان فرصتی گفت که می‌تواند ایران را جهش بدهد.

جلیلی استفاده از این فرصت را منوط به ایفای نقش توسط تک تک مردم ایران دانست و گفت: تحقق این امر نقشه راه می‌خواهد، برنامه می‌خواهد، برنامه‌ای که آماده باشد یعنی با مطالعات عمیق، با استفاده از تجربه‌های علمی و عملی از قبل تهیه شده باشد.

وی با اشاره به این نکته که رئیس جمهور بعد حتی یک روز هم فرصت تامل، تردید و تاخیر ندارد وعده داد که ما نه تنها یک روز را از دست نخواهیم داد بلکه از آن جا که مسائل را سایه به سایه دنبال کرده ایم از همان فردای انتخابات کار را شروع می‌کنیم.

این نامزد انتخابات درباره سیاسیت خارجی و میئله تحریم‌ها نیز گفت: معتقدم بیشتر از این که نگران تهدید‌های داخلی و خارجی باشیم، باید نگران استفاده نکردن و هدردادن فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور باشیم.

جلیلی در ادامه نیز بر لزوم تحقق انضباط مالی، مشارکت فراگیر و همه جانبه همه آحاد و اقشار مردم در پیشرفت کشور و اهمیت پیشران‌های اقتصادی تاکید کرد.

اتباع بیگانه غیرمجاز باید کشور را ترک کنند

پس از این ۲ نامزد محمدباقر قالیباف در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در تشریح برنامه‌های دولتش برای تحقق برنامه هفتم توسعه گفت: یکی از سیاست‌های قطعی ما در برنامه هفتم معطوف به خانواده و خانوار است.

قالیباف تورم را یکی از نگرانی‌های مردم دانست و از کسری عملیاتی بودجه، ناترازی بانکی و سیاست‌های پولی و بانکی به‌عنوان ریشه‌های این معضل نام برد.

وی به مردم وعده داد که گام به گام و با قدرت برنامه هفتم را اجرا کند و خطاب به ملت ایران گفت: مطمئن باشید که پایان این برنامه ثبات اقتصادی و مهار تورم در کشور خواهد بود.

قالیباف در ادامه با تاکید بر اهمیت بهره‌وری گفت: برخی کشور‌ها که رشد ۹ درصدی را در طول یک دهه داشتند ۴.۵ درصد از این رشد را از طریق بهره وری به دست آوردند و ما هم باید به بهره وری توجه کنیم.

این نامزد انتخابات وعده داد که رشد اقتصادی، اصلاح نظام پولی و بانکی و بهبود بازار سرمایه را دنبال خواهد کرد.

قالیباف درباره ساماندهی اتباع بیگانه نیز با بیان اینکه این موضوع در برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است گفت: افرادی که به صورت غیرمجاز در کشور هستند پیش بینی شده که طرد آن ها انجام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *