آخرین جزئیات روند آتش‌بس غزه؛ آمریکا: پاسخ حماس را بررسی می‌کنیم

9:50 - 23 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۶۲۸
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
آخرین جزئیات روند آتش‌بس غزه؛ آمریکا: پاسخ حماس را بررسی می‌کنیم
جنبش مقاومت اسلامی حماس می‌گوید که برخی تغییرات را درباره طرح آتش‌بس مورد حمایت آمریکا به قطر و مصر ارائه کرده است.

خبرگزاری میزان – جنبش مقاومت اسلامی حماس گزارش داد که به میانجی‌ها پاسخ خود را به پیشنهاد آتش‌بس در غزه ارائه کرده و به دنبال تغییر‌هایی در این طرح است.

وزیران خارجه قطر و مصر به عنوان میانجی‌گران کلیدی تایید کردند که پاسخ حماس را دریافت کرده و در حال بررسی آن هستند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما پاسخی را که حماس به قطر و مصر داده است دریافت کرده‌ایم و هم‌اکنون در حال ارزیابی آن هستیم.

جهاد طه، سخنگوی حماس، گفت: این پاسخ ما شامل تغییراتی است که آتش‌بس، عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست، بازسازی و تبادل اسرا را تایید می‌کند.

با وجود این جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن حمایت از خطوط کلی این طرح، نسبت به اجرای مفاد آن، به‌ویژه مفاد مربوط به پایان دائمی و نهایی جنگ و عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از غزه در ازای آزادی همه افراد بازداشت شده، ابراز نگرانی کرده‌ است.

توهم رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف جنگ

در حالی که آمریکا گفته رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را پذیرفته است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سیگنال‌های متناقضی داده و گفته که این رژیم تا زمانی که «اهداف جنگ» محقق نشود، متوقف نخواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به منطقه سفر کرده و می‌گوید در تلاش است تا این توافق را به پیش ببرد؛ این هشتمین سفر بلینکن از زمان آغاز جنگ غزه به شمار می‌رود.

بلینکن پس از دیدار با مقام‌های صهیونیست، ساعاتی پیش از اعلام پاسخ حماس، به خبرنگاران در تل‌آویو گفت: رای اعضای شورای امنیت درباره این طرح مثبت است.

بیانیه مشترک حماس و جنبش جهاد اسلامی

حماس و جنبش جهاد اسلامی با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که پاسخ خود را به قطر و مصر ارسال کرده‌اند.

حماس بیان کرده که آماده «موافقت مثبت برای رسیدن به توافق» است و اولویت آن‌ها توقف کامل جنگ است.

اسامه حمدان، یکی از مقام‌های ارشد حماس، در گفت‌گو با شبکه المیادین گفت که این گروه برخی اظهارات را در مورد این پیشنهاد به میانجی‌ها ارائه کرده است.

به گفته مقامات بهداشت فلسطین، این پیشنهاد امید‌ها را برای پایان دادن به درگیری ۸ ماهه افزایش داده است که در آن بمباران هوایی و حملات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۳۷ هزار شهید و بیش از ۸۴ هزار مجروح بر جای گذاشته است؛ ۸۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیونی را آواره و یا نیازمند کمک‌های بشردوستانه کرده است.

محدودیت‌های رژیم صهیونیستی و درگیری‌های مداوم مانع از تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه ساحلی محصور می‌شود و به گرسنگی گسترده دامن می‌زند.

انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
اسرائیل نابوداست فلسطین(حماس)پیروزاست مرگ برآمریکا،انگلیس واسرائیل خبیث
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
آمریکاواسرائیل همه مسائل را به خودشان میخواهندنابودباد اسرائیل
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *