تاکید باقری بر رویکرد چندجانبه‌گرایی به‌عنوان راه‌حل مسائل جهانی

8:02 - 23 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۶۱۷
تاکید باقری بر رویکرد چندجانبه‌گرایی به‌عنوان راه‌حل مسائل جهانی
سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه برگزاری نشست بریکس در روسیه دیدارهای دیپلماتیک متعددی داشت که طی آن مسائل مختلفی از جمله توجه به چندجانبه‌گرایی و ناتوانی یک‌جانبه‌گرایی از ارائه راه‌حل برای مسائل و معضلات جهانی را با همتایان خود مورد بحث و بررسی قرار داد.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه برگزاری نشست بریکس در روسیه دیدارهای دیپلماتیک متعددی داشت.

دیدار باقری و وزیر خارجه ونزوئلا

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین در حاشیه نشست وزرای امور خارجه بریکس با کشور‌های در حال توسعه در شهر نیژنی نووگورود روسیه با ایوان خیل پینتو، وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و رایزنی کرد.

دیدار باقری و وزیر خارجه تایلند

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه و ماریس سانگیامپونگسا، وزیر خارجه تایلند در حاشیه نشست وزرای امور خارجه بریکس با کشور‌های در حال توسعه در شهر نیژنی نووگورود روسیه دیدار و رایزنی کردند.

دیدار با ماریس سانگیامپونگسا، وزیر خارجه تایلند در حاشیه نشست مشترک وزیران امور خارجه کشور‌های عضو بریکس و کشور‌های در حال توسعه آخرین برنامه علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در سفر به شهر نیژنی نووگروود روسیه بود.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید در پیشبرد برنامه‌های سیاست خارجی به‌ویژه در توسعه روابط با کشور‌های آسیایی امتداد یابد.

باقری با اشاره به سفر کوتاه، اما ثمربخش اخیرش به تایلند و دیدار با مقام‌های عالی این کشور، بر وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب برای توسعه و ارتقای همکاری‌ها در عرصه اقتصادی و تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه وضعیت اسف‌بار جاری در غزه نتیجه حکمرانی یک‌جانبه‌گرایی در جهان است، تصریح کرد: کشور‌هایی مانند آمریکا که نه تنها اقدامی برای توقف این کشتار نمی‌کنند، بلکه برای ادامه نسل‌کشی در غزه تسلیحات پیشرفته در اختیار اشغالگران قرار می‌دهند، به معنای بن‌بست و ناتوانی یک‌جانبه‌گرایی از ارائه راه‌حل برای مسائل و معضلات جهانی است.

وی با اشاره به اینکه یک‌جانبه‌گرایی در مورد موضوع‌های مهم دنیا دچار عقب‌گرد و بن‌بست شده است، اظهار کرد: رویکرد چندجانبه‌گرایی تفکر نوین برای حل مسائل جهانی است.

ماریس سانگیامپونگسا، هم در این دیدار تاکید کرد: ما درصدد تقویت روابط با ایران در ابعاد دوجانبه و چندجانبه از جمله در قالب بریکس هستیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *