رئیس کل دادگستری اردبیل: اجرای جامع و دقیق قانون حدنگار در استان در دستور کار قرار گیرد

9:05 - 22 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۴۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اردبیل: اجرای جامع و دقیق قانون حدنگار در استان در دستور کار قرار گیرد
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم سرعت‌بخشی به حدنگاری اراضی استان، گفت: همه مدیران و مسئولان مولی امر نسبت به احصا مشکلات و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع موانع صدور سند برای این املاک برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

خبرگزاری میزان_ اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ با حضور بازرس و دادستان مرکز استان، شهردار اردبیل و مدیران متولی امر به منظور بررسی موانع و چالش‌ها در صدور اسناد مالکیت برای اراضی داخل در محدوده شهری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این جلسه با بیان رویکرد‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی، سند تحول و تعالی قضایی مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه را مهمترین محور عملکردی تشکیلات قضایی استان دانست.

وی افزود: از جمله بحث‌های مهم در سند تحول و تعالی قضایی، اجرای جامع و دقیق قانون حدنگار و صدور اسناد تک‌برگی برای اراضی ملی، زمین‌های زراعی به ویژه املاک دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی داخل در محدوه شهری است که باید همه مدیران و مسئولان در هماهنگی و همکاری با یکدیگر به جد نسبت به احصا مشکلات و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع موانع صدور سند برای این املاک برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با قدردانی از مجموعه‌های فعال در حوزه پیشگیری از جمله دادستانی مرکز استان، معاونت پیشگیری از وقوع جرم، بازرسی و اداره کل ثبت اسناد واملاک استان و شهرداری اردبیل، خاطر نشان کرد: صیانت و حفاظت از اموال دولتی و بیت‌المال یک ضرورت است و می‌توان با بهرمندی از ظرفیت‌های مقوله پیشگیری، از دست‌اندازی سودجویان و فرصت‌طلبان به اموال دولتی جلوگیری کرد.

در ادامه این جلسه اعضا راهکار‌ها و پیشنهاد‌های خود پیرامون نحوه صدور اسناد برای املاک دولتی را ارائه کردند. 

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *