چرا رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب‌الله شکست می‌خورد؟

8:00 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۳۸۷
چرا رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب‌الله شکست می‌خورد؟
رژیم صهیونیستی در حالی تهدید‌هایی را علیه حزب‌الله لبنان مطرح می‌کند که هرگونه درگیری در جبهه شمالی اراضی اشغالی برای این رژیم تبعات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - بنیامین نتانیاهو، نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی، به‎تازگی با اشاره به تشدید درگیری‌های بین مرزی که شامل حملات پهپادی حزب‌الله لبنان به داخل اراضی اشغالی و سرنگونی یک پهپاد سنگین صهیونیست می‌شود، مدعی شد که این رژیم برای «اقدامی بسیار قدرتمند در شمال» علیه حزب‎الله آماده است.

نتانیاهو در گفت‌وگو با رسانه‌ها در شهر کریات شمونه در شمال اراضی اشغالی که اکثر جمعیت آن در بحبوحه درگیری‌ها تخلیه شده‌اند، ادعا کرد: هر کسی که فکر می‌کند می‌تواند به ما آسیب برساند و ما دست‎بسته خواهیم نشست، سخت در اشتباه است.

این ادعا‌های نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه رژیم صهیونیستی با فراخوانی ۵۰ هزار نیروی ذخیره اضافی به منظور آمادگی برای تشدید تنش احتمالی با حزب‎الله لبنان موافقت کرده است.

چرا رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب‌الله پیروز نخواهد شد؟

حزب‌الله لبنان؛ بسیار قوتی‌تر از حماس در برابر رژیم صهیونیستی

با وجود هر شباهت ظاهری که بین حزب‌الله و حماس به عنوان گروهی که با تسلیحات ساده توانسته آسیب‌های جدی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کند، وجود داشته باشد، جهان موافق است که جنبش حزب‌الله لبنان بسیار قوی‌تر است.

اسپوتنیک می‌نویسد: حزب‌الله لبنان که از سال ۲۰۱۲ به دلیل سال‌ها نبرد علیه ارتش اسرائیل و نیرو‌های نیابتی تروریست‌های تحت حمایت آمریکا در سوریه قوی‌تر و آماده‌تر شده است، به مجموعه‌ای از موشک‌ها و راکت‌های پیشرفته نیز دسترسی دارد که ناظران در واشنگتن تعداد آن‌ها را ۲۰۰ هزار مورد برآورد می‌کنند.

این میزان تسلیحات برای غلبه بر شبکه دفاع هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی کافی است.

سردرگمی رژیم صهیونیستی در جبهه شمال

رژیم صهیونیستی تهدید کرده که عملیات نظامی را در مرز با لبنان آغاز خواهد کرد و در همین حال حزب‌الله پیچیدگی فزاینده و ظرفیت‌های غافلگیرکننده‌ای را از خود نشان می‌دهد و این رژیم را به‌طور فزاینده‌ای به بحران و سردرگمی درباره انتظارات در جبهه شمالی سوق می‌دهد.

چرا رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب‌الله پیروز نخواهد شد؟

اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به‌طور جدی حزب‌الله را تضعیف کند، این امر شامل چندین سال عملیات برای از بین بردن زیرساخت‌ها و تسلیحات، بیرون راندن نیرو‌ها از جنوب لبنان و قطع مسیر‌های تدارکاتی آن خواهد بود، اما رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به این هدف دست یابد.

مجازات جمعی غیرنظامیان؛ ترفند رژیم صهیونیستی

این نتیجه‌ای نیست که تل‌آویو به آن امیدوار باشد، زیرا مقام‌ها و سران نظامی این رژیم معمولا به دنبال «دستاورد نظامی سریع با اهداف بلندپروازانه» هستند، که در صورت شکست، ارتش رژیم صهیونیستی را وادار می‌کند تا به «مجازات جمعی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد» متوسل شود.

حزب‌الله و رژیم صهیونیستی آخرین جنگ بزرگ خود را در سال ۲۰۰۶ انجام دادند؛ این جنگ حتی از سوی ناظران جریان اصلی غربی به‌عنوان یک ضرر برای رژیم صهیونیستی توصیف شده است، به‌طوری که گفته می‌شود نیرو‌های نظامی این رژیم هزینه‌های اعتباری را متحمل شده‌اند که تل‌آویو ثابت کرده تا به امروز قادر به جبران آن نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *