بنی گانتز از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی استعفا کرد

22:14 - 20 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۲۵۸
بنی گانتز از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی استعفا کرد
بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از سمت خود استعفا کرد.

خبرگزاری میزان - بنی گانتز، استعفای خود را از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

گانتز گفت: مشارکت ما در شورای جنگ برای یک سرنوشت مشترک بود و نه مشارکت سیاسی؛ خروج از کابینه تصمیمی پیچیده و دردناک است.

وی همچنین با اشاره به این که ما امروز کابینه اضطراری را با دلی سنگین ترک می‌کنیم، ادامه داد: من از نتانیاهو می‌خواهم که هر چه زودتر انتخابات برگزار کند و یک کمیته تحقیقات تشکیل دهد؛ نتانیاهو به دلیل ملاحظات سیاسی مانع از تصمیم‌گیری‌های استراتژیک مهم می‌شود.

بنی گانتز اضافه کرد: ما از این کابینه عقب‌نشینی می‌کنیم، زیرا نتانیاهو مانع از پیشرفت ما به سوی دستیابی به پیروزی واقعی می‌شود؛ نتانیاهو ما را از دستیابی به یک پیروزی واقعی باز می‌دارد و بنابراین تصمیم گرفتیم کابینه اضطراری را ترک کنیم؛ از سران احزاب می‌خواهم که برای برگزاری انتخابات برای تشکیل دولت در کنار من باشند.

وی گفت: به خانواده‌های گروگان‌ها می‌گویم که ما در آزمون مردود شدیم و نتوانستیم فرزندانشان را برگردانیم؛ ما به حمایت خود از ارتش و سرویس‌های امنیتی ادامه خواهیم داد و باید در جبهه شمالی پیشرفت کنیم

نتانیاهو نیز در واکنش به این استعفا گفت: اکنون زمان عقب‌نشینی نیست، بلکه زمان اتحاد نیرو‌ها است.

بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: زمان اتخاذ تصمیم‌های شجاعانه، دستیابی به بازدارندگی واقعی و دستیابی به امنیت برای ساکنان جنوب، شمال و تمامی اسرائیل فرا رسیده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *