گفت‌وگو|

عبدی: هماهنگی خط دفاعی از نان شب برای تیم ملی واجب‌تر است/ بازی با ازبکستان یک جنگ تمام عیار است

1:00 - 20 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۸۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عبدی: هماهنگی خط دفاعی از نان شب برای تیم ملی واجب‌تر است/ بازی با ازبکستان یک جنگ تمام عیار است
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی فوتبال ازبکستان از بازیکنان قدرتمندی برخوردار است و شاگردان قلعه‌نویی باید با احتیاط و آرامش کامل نتیجه این مسابقه را از آن خود کنند.

بهادر عبدی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: شاگردان قلعه‌نویی بازی بابرنامه و خوبی را به نمایش گذاشتند و توانستند پیروزی پرگلی را به دست بیاورند. شاهد نقاط تاریک و روشنی در این مسابقه بودیم و مهم‌ترین نکته این مسابقه حضور جوانان با استعداد در ترکیب تیم ملی بود. 

وی ادامه داد: هر فردی که بازی را ندیده باشد و تنها نتیجه نهایی را مشاهده کند متوجه ساختار دفاعی ضعیف تیم ملی خواهد شد. گل خوردن مقابل هنگ‌کنگ که یک تیم درجه چندم است به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست و قطعاً توی ذوق می‌زند. خط حمله با تجربه تیم ملی باعث شد که در این مسابقه گل‌های زیادی به ثمر برسد، اما در خط دفاع به دلیل ساختار ناهماهنگ باز هم از ثبت یک کلین‌شیت باز ماند. از نظر من پرداختن به رفع نقاط ضعف خط دفاعی از نان شب برای کادر فنی تیم ملی واجب‌تر است.

تکرار این اشتباهات مقابل تیم‌های بزرگ جبران ناپذیر خواهد بود

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اهمیت حضور جوانان در این مسابقه، تصریح کرد: نکته مثبت این دیدار حضور جوانان در بازی بود و نسلی را شاهد بودیم که قطعاً در آینده از آن‌ها بیشتر خواهیم شنید. در چند ماه گذشته تیم ملی کمترین بازی تدارکاتی را انجام داد و همین موضوع باعث شد که بازیکنان چندان با یکدیگر هماهنگ نباشند. این ناهماهنگی تقریباً توجیه پذیر است و با دادن زمان بیشتر به بازیکنان می‌توان این مشکل را حل کرد. مهمترین اصل برای موفقیت در مسیر صعود به جام جهانی بسته نگه داشتن دروازه است، چرا که تکرار این اشتباهات مقابل تیم‌های بزرگ جبران ناپذیر خواهد بود. 

در بازی با هنگ‌کنگ اشتباهات فردی زیادی را شاهد بودیم

عبدی با بیان اینکه باید به بازیکنان جوان فرصت بیشتری داده شود، عنوان کرد: در مسابقه مقابل هنگ‌کنگ اشتباهات فردی زیادی را شاهد بودیم و از نظر من نباید بیش از حد به آن پرداخته شود. باید تمرکز و آرامش بازیکنان را مهیا کنیم و از بروز هرگونه حواشی در اردوی تیم ملی جلوگیری کنیم. بازی به بازی شاگردان قلعه‌نویی با یکدیگر هماهنگ‌تر می‌شوند و قطعاً در این مسیر ما موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: همین بازیکنان جوان روزی جای بازیکنان بزرگ را در تیم ملی خواهند گرفت. زمانی هم طارمی و آزمون و بسیاری از بازیکنان با تجربه تیم ملی مانند همین بازیکنان جوان، بی‌تجربه و با استرس بازی می‌کردند، اما با تدابیر هوشمندانه و حمایت همه جانبه توانستند به سطح اول اروپا برسند. امیدوارم فدراسیون فوتبال بهای بیشتری به پایه‌های باشگاه‌ها در فوتبال ایران بدهند تا ما افق روشنی در آینده داشته باشیم. 

ازبکستان برخلاف ایران تیم‌های پایه‌ قدرتمندی دارد

پیشکسوت فوتبال ایران درباره دیدار مقابل ازبکستان گفت: ازبکستان نه تنها امسال بلکه چندین سال است که در مسابقات بین‌المللی نتایج خوبی می‌گیرد. آن‌ها در جام ملت‌های آسیا مقابل تیم‌های بزرگی، چون ژاپن نتایج غیرقابل پیش‌بینی را کسب کردند و همینطور در دیدار رفت مقابل ایران توانستند بازی ۲ بر صفر باخته را به تساوی بکشانند. اورونوف و ماشاریپوف ۲ بازیکن ازبکستان سابقه حضور در ورزشگاه آزادی را دارند و با شناخت کافی مقابل ایران قرار خواهند گرفت.

عبدی در پایان با بیان اینکه دیدار مقابل ازبکستان یک جنگ تمام عیار است، خاطرنشان کرد: ازبکستان برخلاف ایران تیم‌های پایه‌ بسیار قدرتمندی دارد چرا که به خوبی به جوانانشان اهمیت می‌دهند و همین موضوع باعث شده که در مقاطع بین‌المللی همواره موفق ظاهر شوند. این بازی برای تیم ملی ایران اهمیت زیادی دارد و باید با احتیاط و آرامش کامل کار‌های ترکیبی را انجام دهند و با یک بازی هجومی این دیدار را با برد پشت سر بگذارند تا بتوانیم به عنوان صدرنشین گروه به دور بعد صعود کنیم. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *