گفت‌وگو|

روشن: تیم ملی نیاز به یک خانه تکانی کامل دارد/ تغییر نسل شهامت می‌خواهد و باید پای حواشی آن ایستاد

0:30 - 18 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۸۵۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
روشن: تیم ملی نیاز به یک خانه تکانی کامل دارد/ تغییر نسل شهامت می‌خواهد و باید پای حواشی آن ایستاد
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: بزرگترین اتفاق دیدار با هنگ کنگ تغییر نسل و ورود بازیکنان جوان به ترکیب ایران بود که از این حیث ی‌توان به آینده تیم ملی امیدوار شد.

حسن روشن در گفت‌وگو با میزان، درباره اتفاقات لیگ برتر در هفته پایانی، اظهار داشت: متأسفانه این فصل از لیگ برتر کیفیت خوبی نداشت، اما در پایان فصل با توجه به رقابت سرخابی‌ها برای کسب قهرمانی جذابیت لیگ دوچندان شد و تا حدودی ما را راضی نگه داشت، اما اشتباهات داوران که به زعم برخی هواداران مهندسی شده بوده باعث تلخ شدن کام هواداران استقلال شد. 

باید قبول کنیم لیگ تمام شده و برای فصل بعد تلاش کنیم

وی ادامه داد: در ۵ هفته پایانی سرخابی‌ها رقابت‌های جذابی را به نمایش گذاشتند و همین باعث زیباتر شدن لیگ شد. نظر من به عنوان یک هوادار این است که استقلال قهرمان شده و هواداران باید سرشان را بالا بگیرند. ما می‌توانستیم خیلی قبل‌تر در بازی با نساجی حکم قهرمانی را امضا کنیم، اما اتفاقاتی که افتاد و شاید اشتباهات کادر فنی به صورت سهوی ما را از این امر دور کرد. در بازی با پرسپولیس اشتباهی رخ داد و گل آفساید آن‌ها قبول اعلام شد. مارادونا هم در جام جهانی با دست توپ را وارد دروازه کرد و قهرمان شدند؛ در این سو هم پرسپولیس با یک گل آفساید قهرمان شد. به این باور دارم هر اتفاقی که رخ داده باعث قهرمانی پرسپولیس شده و دیگر نباید خودمان را وارد حواشی کنیم و قبول کنیم که لیگ تموم شده. 

وسعت درگیری بین مدیریت و سرمربی بیش از حد بود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با زحمات کادر فنی استقلال در طول فصل، تصریح کرد: کادر فنی استقلال و جواد نکونام زحمات زیادی در طول این فصل کشیدند و کمترین حقشان قهرمانی در لیگ بود. کم تجربگی آن‌ها در مهار حواشی یکی از دلایلی بود که آبی‌پوشان را به مخمصه انداخت. اشتباهات داوری آب سردی بر پیکره آن‌ها بود و همین سبب شد تا حق هواداران استقلال پایمال شود. مشکلاتی که بین مدیریت و جواد نکونام وجود داشت مزید بر علت شد تا تمرکز سرمربی استقلال از بین برود. من در جریان کامل درگیری مدیریت و نکونام بودم و آن زمان که خطیر می‌گفت باید نکونام را برکنار کنم بار‌ها به وی گفتم که این کار اشتباه است و دودش در چشم باشگاه خواهد رفت. همزمان با نکونام نیز صحبت کردم و تلاش ما این بود که این درگیری را خاتمه دهیم، اما وسعت آن بیش از حد انتظار بود. باید ثبات را در استقلال ترتیب دهیم و نکونام را برای فصل آینده حفظ کنیم. مدیریت جدید باید آرامش او را تضمین کند و با دادن اختیار تام به نکونام او را برای کسب قهرمانی کمک کنند.

تنها VAR می‌تواند فوتبال ایران را نجات می‌دهد

روشن با بیان اینکه وجود VAR به رشد فوتبال ایران کمک خواهد کرد، عنوان کرد: این تکنولوژی برای هر کشوری واجب است، مخصوصاً برای لیگ ایران که یکی از حواشی بزرگ آن مربوط به مشکلات داوری می‌شود. اتفاقاتی که بیرون از زمین رخ می‌دهد غیرقابل باور است و افرادی که سعی می‌کنند با مدیریت نتایج و قهرمان لیگ آن را آلوده کنند باعث می‌شود که این تکنولوژی وارد ایران نشود. بسیاری از تیم‌ها به همین دلیل به ناحق نتایجی را از دست دادند. این مشکلات به صورت وسیع در لیگ ایران رخنه کرده و تنها موضوعی که می‌تواند حواشی را از تیم‌های لیگ دور کند ورود کمک داور ویدیویی است. امیدوارم در فصل آینده این تکنولوژی را در تمام شهر‌های محل برگزاری مسابقات شاهد باشیم. 

برای تغییر نسل تیم ملی باید پای همه حواشی ایستاد

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی، خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران برد خوبی را به دست آورد، اما متأسفانه ضعف‌هایی را در خط دفاعی شاهد بودیم. تغییر نسل دادن قلعه‌نویی از نکات مثبت این مسابقه بود. یک زمان رایکوف در تیم استقلال تغییر نسل داد و باعث شد تیم در آن زمان قهرمان آسیا شود. امیدوارم قلعه‌نویی هم در این مسیر موفق باشد و بازیکنانی که مسن هستند را در مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ از تیم خارج کند و بازیکنان تازه نفس را وارد ترکیب کند. تغییر نسل دادن شهامت خاصی می‌خواهد و باید پای تمام مشکلات و حواشی آن ایستاد. یک خانه تکانی کامل در تیم ملی لازم است و امیدوارم فدراسیون در این امر سرمربی تیم ملی را حمایت کند و به او اختیار تام بدهد تا وی بتواند یک یادگاری خوب از خود در تیم ملی به جا بگذارد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *