وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی: هنرمندان صنایع‌دستی مایه افتخار هستند

15:25 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۵۳
وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی: هنرمندان صنایع‌دستی مایه افتخار هستند
ضرغامی در مراسم بزرگداشت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی گفت: در دولت سیزدهم حمایت‌های بسیار خوبی از حوزه مأموریت‌های این وزارتخانه از جمله صنایع‌دستی انجام شد که این حمایت‌ها به دلیل نگاه مثبت و همت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است که خیلی وقت‌ها در انجام ماموریت‌ها از ما جلوتر بود.

خبرگزاری میزان - به‌گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم بزرگداشت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی که پیش از ظهر امروز شنبه ۱۹ خرداد، با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی، علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری این وزارتخانه، تعدادی از نمایندگان مجلس، جمعی از مدیران، فعالان حوزه صنایع‌دستی، صنعتگران، پیشکسوتان و سرمایه‌گذاران این حوزه در محل سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار کرد: حضور من در این جلسه ادای احترام به هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و تمام افرادی است که در این مراسم حضور دارند. هنرمندان صنایع‌دستی مایه افتخار ما هستند و ما اگر افتخاری داریم، افتخار خدمتگزاری به مردم است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: از تلاش‌های همه همکارانم در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جمله خانم جلالی معاون صنایع‌دستی تشکر می‌کنم. من بار‌ها گفته‌ام که باید در کشور پدری کرد تا مشکلات حل شود و در حوزه صنایع‌دستی شاهد مادری کردن خانم جلالی هستیم.

ضرغامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت اضافه کرد: جا دارد از توجه رئیس‌جمهور شهیدمان تشکر کنم. ایشان واقعا به صنایع‌دستی اهمیت می‌داد و هرجایی که لازم بود، مرحوم آقای رئیسی جلوتر از ما مسائل را پیگیری می‌کرد و هرجا لازم بود دستورات را صادر می‌کرد.

نگاه ارزشمند رئیس‌جمهور شهید به حوزه‌های مأموریتی این وزارتخانه

ضرغامی افزود: در دهه‌های گذشته به ماموریت‌های این وزارتخانه نگاه دست دوم وجود داشت. اما اکنون نگاه به ماموریت‌های این وزارتخانه نگاه درجه یک است و این به خاطر نگاه ارزشمند رئیس‌جمهور دانا و توانمند ایران بود. من یک بار در جلسه هیئت دولت به آیت‌الله رئیسی گفتم اگر می‌خواهیم صنایع‌دستی رونق بگیرید باید زمینه صادرات را فراهم کنیم و هر فرد بتواند به راحتی محصولات صنایع‌دستی خود را از مرز عبور دهد و صادر کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در این باره موانعی مثل پیمان‌سپاری ارزی داشتیم، اما به همت رئیس‌جمهوری و حمایت آن شهید و دفاع ایشان، رفع پیمان‌سپاری ارزی انجام شد. این‌ها همه با نگاه آیت‌الله رئیسی داشتند برطرف شده است.

او یادآور شد: خوشبختانه زیرساخت‌ها تقویت شده و کار‌های خوبی صورت گرفته است. به عنوان مثال بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی انجام شده است. اما بازهم باید کار کرد و صنایع‌دستی آنقدر باید رونق بگیرد که صاحبان کارگاه‌ها خودشان بتوانند هنرمندان را بیمه کنند تا شاهد رونق تولید باشیم.

باید کار‌های نوآورانه انجام دهید

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی خطاب به آنان افزود: من شاگرد هنرمندان صنایع‌دستی هم نیستم. شأن من خدمتگزاری به هنرمندان صنایع‌دستی است. اما بدانید که سلایق مردم و جوان‌ها عوض شده و باید کار‌های جدید و نوآورانه و خلاقانه تولید شود. ضمن این که محصولات صنایع‌دستی نیز باید کاربردی باشد.

ضرغامی همچنین با اشاره به دستور رئیس‌جمهور شهید در خصوص احداث بازارچه صنایع‌دستی در ابتدای شهرها، یادآور شد: برخی از فرمانداران این اقدام را انجام داده‌اند، اما متاسفانه تعدادی از فرمانداران هنوز در این باره اقدام نکرده‌اند. فرمانداران ما در این باره باید همکاری داشته باشند تا شاهد رونق تولید صنایع‌دستی در این شهر‌ها باشیم.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *