رئیس کل دادگستری همدان: با هدر دهندگان بیت‌المال برخورد می‌کنیم

14:45 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری همدان: با هدر دهندگان بیت‌المال برخورد می‌کنیم
رئیس کل دادگستری استان همدان از برخورد دستگاه قضایی استان با هدر دهندگان منابع بیت‌المال خبر داد و گفت: دستگاه قضایی با رویکرد حمایت از سرمایه‌های ملی در صورت احراز کوتاهی متولیان امر در هر سطحی با خاطیان قاطعانه برخورد می‌کند.

خبرگزاری میزان- بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان همدان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی حمایت قانونی و قضایی از تولید و تولیدکنندگان است، اظهار کرد: بی‌تردید یکی از پایه‌های اصلی برای تحقق شعار سال این است که در راستای اجرا و عملیاتی شدن طرح‌های عمرانی، زیرساختی و تولیدی، اجازه هدر رفت اموال بیت‌المال داده نشود.  

وی افزود: ایجاد هر واحد تولیدی و یا احیای واحد‌های تعطیل شده و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید، تقویت‌کننده وضعیت اقتصادی و زمینه‌ساز اشتغال جوانان می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه به موضوع طولانی شدن عملیات اجرایی پروژه شهرک گلخانه‌ای گنبد در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: متولیان و دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ کرد‌های انجام شده برای ساخت این پروژه، به میدان عمل بیایند و با تکمیل زیرساخت‌های لازم، هرچه سریعتر این واحد اقتصادی بزرگ را به بهره‌برداری برسانند.

محمدی مهر، با تاکید بر اینکه کوتاهی دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های اقتصادی قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: دستگاه قضایی با رویکرد حمایت از سرمایه‌های ملی در صورت احراز کوتاهی متولیان امر در هر سطحی با خاطیان قاطعانه برخورد می‌کند.

دادستان همدان: وقفه ایجاد شده در راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای گنبد خسارت به بیت‌المال است

عباس نجفی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: هر روز به تاخیر افتادن اجرای پروژه‌های تولیدی و عمرانی به ویژه پروژه‌های ملی و استانی به اموال بیت‌المال خسارت‌های وارد می‌کند.

وی با اشاره به وقفه ۴ ساله در راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای گنبد در شهرستان ملایر، عنوان کرد: متاسفانه در روند عملیات ساخت این پروژه وقفه بسیار ایجاد شده و هر روز برخی دستگاه‌ها با بیان چالش‌های متعدد از جمله راه دسترسی، برق و موارد این چنینی، مانعی بر تکمیل نهایی این پروژه تعریف می‌کنند.

دادستان همدان با تاکید بر اینکه، دستگاه قضایی از حیث حمایت از حقوق عامه و سرمایه‌های ملی، اجازه تحمیل خسارت به بیت‌المال را نمی‌دهد، تصریح کرد: بنابراین ضروری است تا پروژه شهرک گلخانه‌ای گنبد، با آینده‌نگری مسئولان و ارائه راهکار‌های اصولی متولیان امر، هرچه سریعتر به بهره‌برداری و سرانجام برسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *