تاکید رئیس حوزه قضایی ملایر بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در زمینه مجازات‌های جایگزین حبس

21:02 - 12 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۲۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تاکید رئیس حوزه قضایی ملایر بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در زمینه مجازات‌های جایگزین حبس
رئیس حوزه قضایی ملایر استان همدان بر استفاده از تاسیسات قانونی همانند مجازات‌های جایگزین حبس با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند زمینه انجام خدمات عمومی رایگان را در جامعه فراهم کنند.

خبرگزاری میزان - احسان فرجی در دیدار با نماینده تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ملایر اظهار کرد: سمن‌های فعال در حوزه‌های اجتماعی می‌توانند زمینه‌ساز اجرایی شدن خدمات عمومی رایگان در جامعه باشند. 

وی به دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضاییه اشاره و تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد این قابلیت را دارند تا تمهیدات و مقدمات ارائه خدمات عمومی به آحاد جامعه را با استفاده از ظرفیت‌های امور کیفری فراهم کنند.

رئیس حوزه قضایی ملایر افزود: در دستورالعمل ابلاغی ریاست قوه قضاییه پیش‌بینی شده تا سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به اعلام جرم و شرکت در جلسات دادرسی به منظور حمایت از بزه‌دیده به ویژه در مواقعی که بزه‌دیده طفل یا نوجوان باشد و در نهایت اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین با دستگاه قضایی مشارکت داشته باشند و تلاش هم این است که در شهرستان ملایر این امکان فراهم شود.

در پایان این دیدار نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان ملایر ضمن قدردانی از اهتمام رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب ملایر به موضوعات مرتبط با حقوق عامه، از آمادگی این سازمان‌ها برای اجرای اهداف دستگاه قضایی در شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *