رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: قاطعیت و جدیت در کنار حسن رفتار مسئولین قضایی، ارزش خدمت‌رسانی را چند برابر می‌کند

10:15 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۹۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: قاطعیت و جدیت در کنار حسن رفتار مسئولین قضایی، ارزش خدمت‌رسانی را چند برابر می‌کند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت قاطعیت در کار مسئولین قضایی گفت: دستگاه قضا باید پناهگاه و گره‌گشای مردم باشد و آن‌ها باید در مراجعه به دادگستری استان، احساس امنیت کنند که قاطعت و جدیت ارزش خدمت‌رسانی را ارتقا می‌دهد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در راس هیئتی متشکل از مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، غلامعلی حاجی‌زاده معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، اسدی سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی، زارع مسئول ارزشیابی قضات، محمدزاده معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان در حوزه قضایی تکاب حضور یافت.

عتباتی در اولین برنامه کاری خود در نشستی صمیمی با قضات تکاب بیان داشت: اهمیت و شرایط خاص و جایگاه ویژه‌ای که تکاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، زیست محیطی و سایر حوزه‌ها دارد نیازمند نگاه ویژه‌ای به این شهرستان است که با وجود ظرفیت‌هایی که دارد، محرومیت‌هایش رفع شود.

عتباتی ادامه داد: تکاب در بحث نیروی انسانی، فضای فیزیکی، امکانات اداری و سخت‌افزاری یکی از شهر‌های برخوردار است و باید با استفاده از این امکانات در ارائه خدمات قضایی به مردم این منطقه نهایت سعی و تلاش را به کار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی بر هماهنگی و انسجام بین رئیس دادگستری و دادستان با دیگر مجموعه‌ها با حفظ جایگاه و استقلال دستگاه قضایی نیز تاکید و گفت: باید رئیس دادگستری و دادستان با سایر مجموعه‌ها با حفظ جایگاه و استقلال دستگاه قضایی هماهنگی و انسجام در تمامی حوزه‌ها از جمله صیانت از حقوق عامه و بیت المال داشته باشند و به توسعه شهرستان و پیشبرد امور به نحو مطلوب کمک کنند و قطعاً با درایت و تدبیر تمامی مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی به رعایت حرمت مراجعین و تکریم همکاران نیز تاکید کرد و اظهار داشت: قاطعیت و جدیت یک مقوله مهم است و رعایت ادب، تواضع، فروتنی و تکریم مراجعین و همکاران مقوله‌ای دیگر که اهمیت ویژه‌‎ای دارد و باید توجه داشت که دستگاه قضایی پناهگاه مردم است و وظیفه مجموعه قضایی استان، گره گشایی از مشکلات مردم و احقاق حقوق آن‌ها است و مردم در مراجعه به دستگاه قضایی باید احساس امنیت کنند و قاطعیت و جدیت در کنار حسن رفتار، ارزش خدمت‌رسانی را صد چندان می‌کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی حساس بودن به موضوعات، کیفیت کار و اتقان آرا، برخورد جدی و بازدارنده با اراذل و اوباش، توجه به زندانیان مالی و اجرای احکام‌ها نیز تاکید کرد.

عتباتی در پایان با اشاره به فعالیت‌های معدن گفت: فعالیت معادن از نظر رعایت حقوق عامه و عوارض و مسئولیت‌های اجتماعی باید زیر ذره بین دستگاه قضایی باشد و در فعالیت آن‌ها اشتغال، اقتصاد و توسعه منطقه با لحاظ دغدغه‌های اهالی و مسائل زیست محیطی مدنظر باشد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست بر تعامل بین محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب تاکید کرد و بیان داشت که این تعامل در دستیابی به اهداف برنامه عملیاتی قطعاً تاثیر گذار است.

توجه به کارتابل ضابطین، عدم پذیرش دستی پرونده‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق از دیگر تاکیدات مجیدی در این نشست بود.

در ادامه معاونین قضایی نیز تاکیدات و نکاتی را بیان داشتند و این نشست با اتخاذ تصمیماتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *