باقری برای شرکت در نشست فوق‌العاده گروه دی۸ به ترکیه رفت

19:17 - 18 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۹۲۸
باقری برای شرکت در نشست فوق‌العاده گروه دی۸ به ترکیه رفت
سرپرست وزارت امور خارجه برای شرکت در نشست فوق‌العاده گروه دی۸ با استقبال سفیر ایران در آنکارا و مقام‌های وزارت امور خارجه ترکیه وارد استانبول شد.

خبرگزاری میزان- علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه که برای شرکت در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه گروه دی۸ وارد استانبول شد در بدو ورود درباره اهداف این سفر، گفت: با وجود اینکه کارکرد اصلی این گروه اقتصادی است، ولی به جهت اهمیت موضوع فلسطین و اهتمامی که کشور‌های اسلامی برای پایان دادن به جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها و همین طور کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه مردم بی پناه و مقتدر غزه انجام دهند، این نشست به موضوع غزه و راهکار‌هایی که هشت کشور اسلامی در حال توسعه می‌توانند در این زمینه برای عملی کردن کمک‌های موثر سیاسی برای پایان دادن به نسل‌کشی صهیونیست‌ها و کمک به مردم غزه طراحی و تدبیر کنند، اختصاص یافته است. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی فعال خود به منظور حمایت از جریان مقاومت مردم مظلوم فلسطین علیه اشغالگری و تجاوزگری صهیونیست‌ها به صورت موثر در این نشست شرکت خواهد کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم تعامل و هم افزایی کشور‌های اسلامی به ویژه مجموعه گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه بتواند به سایر حرکت‌هایی که در سطح منطقه بین کشور‌های اسلامی و دیگر کشور‌ها در گستره جهان در حال بالندگی جدی است، کمک کند و این مسیر سیاسی، کمک کار جدی مردم فلسطین و مقاومت مردم مظلوم غزه باشد. 

دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: در حاشیه این نشست دیدار‌های جداگانه با وزرای خارجه کشور‌های حاضر در نشست انجام خواهد شد و نشستی هم با وزیر خارجه ترکیه در این چارچوب خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *