تحولات اوکراین؛ هشدار کرملین درباره عواقب استفاده از سلاح‌های غربی علیه خاک روسیه

15:38 - 17 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۸۱۹
تحولات اوکراین؛ هشدار کرملین درباره عواقب استفاده از سلاح‌های غربی علیه خاک روسیه
سخنگوی کاخ کرملین هشدار داد که هرگونه استفاده از سلاح‌های غربی علیه خاک روسیه با پیامدهایی همراه خواهد بود.

خبرگزاری میزان – جو بایدن، رئیس‎جمهور آمریکا گفت: ما اجازه استفاده از سلاح‌های آمریکایی را در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین برای حمله به اهداف خاصی دادیم.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری‌ ای‎بی‌سی تاکید کرد: ما اجازه حمله در فاصله ۲۰۰ مایلی در داخل روسیه و همچنین اجازه حمله به مسکو یا کرملین را نمی‌دهیم.

پسکوف: بیانیه رئیس‌جمهور روسیه درباره استفاده از سلاح‌های غربی صریح بود

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت: کشور‌های غربی که به اوکراین برای حمله مستقیم به خاک روسیه تسلیحات می‌دهند، پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که در حال بررسی تسلیح دشمنان غرب در تلافی است، قطعا با عواقبی مواجه خواهند شد.

این هشدار پسکوف پس از آن صادر می‌شود که ولادیمیر پوتین در جمع رسانه‌های بین‎المللی گفت: مسکو به فکر تامین تسلیحات پیشرفته دوربرد - با ماهیت مشابه آنچه غرب به اوکراین می‌دهد - برای دشمنان غرب در سراسر جهان است.

پوتین در اظهارات خود به موشک‌های دوربردی که از سوی آمریکا و انگلیس به اوکراین ارسال می‌شود اشاره و تاکید کرد که ممکن است به سمت نیرو‌های مسلحی برود که با منافع خارجی آن‌ها مبارزه می‌کنند.

پسکوف با اشاره به این هشدار پوتین گفت: این یک بیانیه بسیار مهم بود که بسیار صریح است؛ عرضه سلاح‌هایی که به سمت ما شلیک می‌شود نمی‌تواند بدون عواقب باشد و این عواقب حتمی است.

هشدار شویگو درباره دخالت مستقیم غرب در امور داخلی کشور‌ها

سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه گفت: کشور‌های غربی از زرادخانه وسیعی از ابزار‌ها از جمله دخالت مستقیم در امور داخلی کشور‌ها برای تبدیل اوراسیا به عرصه رویارویی ژئوپلیتیکی استفاده می‌کنند.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد: تلاش آشکاری از سوی کشور‌های غربی برای تبدیل منطقه اوراسیا به عرصه ژئوپلیتیک وجود دارد؛ برای دستیابی به این هدف از گسترده‌ترین زرادخانه‌ها استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به مداخله مستقیم در امور داخلی کشور‌های مستقل، فشار سیاسی، باج‌گیری، تهدید، تحریم‌های غیرقانونی و سایر روش‌ها اشاره کرد.

فرانسه: قصد اعزام نیروی نظامی به اوکرین نداریم

گابریل آتال، نخست‌وزیر فرانسه، با بیان اینکه کشورش قصد اعزام نیرو‌های نظامی را به اوکراین ندارد، تاکید کرد که چنین برنامه‌ای وجود ندارد و این در تضاد با اظهارات قبلی رئیس‌جمهور فرانسه در این زمینه است.

وی در گفت‌وگو با تلویزیون فرانس ۲ در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت: همان‌طور که می‌دانید، ما درباره این موضوع بحث بسیاری کردیم.

نخست‌وزیر فرانسه در عین حال تاکید کرد که فرانسه هرگز به نیروهای نظامی اوکراینی در خاک اوکراین آموزش نداده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *