گفت‌وگو|

مومنی: نکونام نشان داد بازی هجومی را بلد است/استقلال شرافت و اخلاق را در این فصل برنده شد

1:10 - 16 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۵۹۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مومنی: نکونام نشان داد بازی هجومی را بلد است/استقلال شرافت و اخلاق را در این فصل برنده شد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: اگر نمی‌خواهند که حق به حقدار برسد و یک تیم خاص هر فصل قهرمان شود بگویند تا سایر تیم‌ها از این مسئله آگاه شوند. 

محمد مومنی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی استقلال مقابل پیکان در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: استقلال یک بازی جسورانه را مقابل پیکان به نمایش گذاشت. شاگردان نکونام نشان دادند که می‌توانند اینگونه با صلابت بازی کنند و دیدار مقابل نساجی تنها اشتباه کادر فنی استقلال بود. سیستمی که جواد نکونام مقابل پیکان در تیم تشکیل داد متفاوت بود و صد حیف که به خاطر مشکلات داوری قهرمانی از جنگ استقلال خارج شد.

وی ادامه داد: نکونام مقابل پیکان بهترین تصمیم را گرفت و با ارنجی که در تیم شکل داد یک بازی کاملاً هجومی و چشم نواز را به نمایش گذاشتند. نکونام نشان داد که می‌تواند اینچنین خوب و هجومی بازی کند، اما نمی‌دانم که چرا مقابل نساجی که به یک پیروزی مهم نیاز داشتند املاً بی‌برنامه و دفاعی بازی کردند و فریب نتیجه رقیب را خوردند. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود دقیقاً باید همینطور هجومی بازی کند. پرسپولیس با کمک داوری حق استقلال را خورد و این بر کسی پوشیده نیست و همه فوتبال دوستان ایران این موضوع را به خوبی درک می‌کنند.

کار داوران سخت است و شرافت واژه ناآشنای فوتبال ایران است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با داوری این فصل از مسابقات، تصریح کرد: کسی را متهم نمی‌کنم تا بگویم این شخص کم کاری کرد و یا فرد دیگری لیگ را مهندسی کرد، اما کار قضاوت چیزی بود که باید شرافت در آن رخ می‌داد. صحنه گل پرسپولیس شاید کار دشواری بود، اما از آنجایی که هفته حساسی را دنبال می‌کردیم داور باید با کمک‌هایش مشورت می‌کرد. جسارت عرب براقی در یک برنامه تلویزیونی مقابل مدیرعامل یک باشگاه پرطرفدار به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و او وقتی عملکرد ضعیفش را به وضوح دید باید از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کرد. 

مومنی با بیان اینکه رسالت صدا و سیما ترویج اخلاق و شرافت بین مردم است، عنوان کرد: رسانه ملی رسالتش ترویج اخلاق حرفه‌ای بین عموم است. اینکه یک مجری که خودش را بی‌طرف نشان می‌دهد و در یک برنامه تلویزیونی موجبات توهین به مدیرعامل و نماینده میلیون‌ها هوادار استقلال را ترتیب می‌دهد نشان دهنده ضعف این برنامه است. سمیعی کاملاً با متانت و احترام به تیم رقیب در این برنامه حاضر شد، اما متاسفانه برخی نه تنها به او بلکه به گویش بخشی از مردم ایران توهین کردند.

بسیاری از بدنه فوتبال در ایران تمایل زیادی به رنگ قرمز دارند

وی با بیان اینکه از نظر من بسیاری از بدنه فوتبال در ایران تمایل زیادی به رنگ قرمز دارند تصریح کرد: متأسفانه در چنین شرایطی حتی وقتی حق با این تیم نیست باز هم پشت آن می‌ایستند. کار درویش به عنوان یک فرد حرفه‌ای کاملاً زشت و سخیف بود و باید با وی برخورد شود. از این اتفاقات بسیار خجالت زده هستم امیدوارم کسانی باشند که با افراد خاطی برخورد کنند حتی اگر رنگشان قرمز باشد.

مومنی در رابطه با این موضوع متذکر شد: شخصاً از مردم خوب و محترم شمال کشور عذرخواهی می‌کنم. این توهین درویش شخصیت و فرهنگ باشگاه پرسپولیس را هم خدشه‌دار کرد. از اینکه در مکتب باشگاه استقلال بزرگ شدم خوشحال هستم، زیرا ادب و متانت یک اصول در این باشگاه یزرگ است. وقتی قهرمانی را به ناحق از دست دادیم در کنار انتقاد‌هایی که کردیم به باشگاه پرسپولیس نیز تبریک گفتیم. همانطور که مشخص است استقلال شرافت و اخلاق را در این فصل برنده شد و امیدوارم که این موضوع در بین تمام تیم‌های لیگ برتر ترویج داده شود. اگر نمی‌خواهند که حق به حقدار برسد و یک تیم خاص هر فصل قهرمان شود بگویند تا سایر تیم‌ها از این مسئله آگاه شوند. 

رفت و آمد‌ها را در استقلال کم و نکونام را حفظ کنند

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه باید رفت و آمد‌ها را در استقلال کم کرد و نکونام را در تیم حفظ کنند، گفت: بحث ثبات چیزی است که باعث می‌شود یک تیم همواره موفق باشد. یک تیم خاص چندین سال است که در بحث مدیریت و سرمربی همواره ثبات داشته. حال که از زیر نظر وزارت ورزش خارج شده‌ایم و باشگاه به یک مالک متمول و خوب واگذار شده است باید بحث ثبات را در باشگاه پیش بگیریم. از نظر من نکونام در این فصل عملکرد خوبی را به جا گذاشت و نشان داد که می‌تواند تیم هجومی را بسازد.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: هلدینگ خلیج فارس در فصل جدید باید ثبات را به استقلال بازگرداند. زمانی که استقلال زیر نظر وزارت ورزش بود با برخی مهندسی‌ها تیم را زمین زدند و هلدینگ خلیج فارس باید در فصل جدید یک شرایط متفاوت را برای باشگاه و هوادارانش ترتیب دهد. در نقل و انتقالات باید بازیکنان در حد نام استقلال جذب شوند و کسانی که مورد نیاز باشگاه هستند به تیم تزریق شوند. امیدوارم از نکونام حمایت شود تا در فصل جدید به خوبی مقابل ظلم‌ها ایستادگی کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *