کدام کشتی‌گیران می‌توانند قبل از المپیک در رده‌بندی بالاتر بروند؟/ یزدانی با طلا هم، چهارم می‌ماند

8:45 - 16 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۵۸۱
کدام کشتی‌گیران می‌توانند قبل از المپیک در رده‌بندی بالاتر بروند؟/ یزدانی با طلا هم، چهارم می‌ماند
رقابت‌های بین‌المللی کشتی امره پولیاک مجارستان در روز‌های ۱۷ و ۱۸ خرداد برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - سری نهایی مسابقات رنکینگ قبل از المپیک ۲۰۲۴ پاریس این هفته در بوداپست آغاز می‌شود. با حضور کشتی‌گیران واجد شرایط به المپیک پاریس، این مسابقات شاهد تغییر در رده‌بندی و در نهایت در جایگاه نفرات برای بازی‌های المپیک خواهد داشت.

کشتی آزاد، کشتی زنان و فرنگی، شش وزن المپیکی دارند که امتیاز رنکینگ به کشتی گیرانی که در این اوزان در بوداپست شرکت می‌کنند، تعلق می‌گیرد.  از آنجایی که این رویداد سطح C است، مدال‌آوران طلا ۸۰۰۰ امتیاز، مدال آوران نقره ۶۴۰۰ امتیاز و برندگان مدال برنز ۵۲۰۰ امتیاز دریافت خواهند کرد. اگر این سیستم نوردیک باشد و تنها یک مدال برنز داشته باشد، کشتی گیر چهارم ۴۶۴۰ امتیاز دریافت خواهد کرد.

امتیازات رتبه بندی نیز بر اساس تعداد شرکت کنندگان در یک وزن اعطا می‌شود. در صورتی که یک وزن بین دو تا پنج شرکت کننده داشته باشد، امتیاز به نصف کاهش می‌یابد و تنها به ۳ کشتی گیر اول جایزه تعلق می‌گیرد. در صورتی که وزنی بین ۶ تا ۱۲ شرکت کننده داشته باشد، امتیاز اضافی تعلق نمی‌گیرد.

همچنین در صورتی که وزنی بین ۱۳ تا ۱۶ نفر شرکت کننده داشته باشد، ۳۰۰۰ امتیاز اضافی به همه کشتی‌گیرانی تعلق می‌گیرد که قبلاً رنکینگ نشده‌اند. اگر وزنی بیش از ۱۶ کشتی‌گیر داشته باشد، ۵۰۰۰ امتیاز اضافی به همه کشتی‌گیرانی تعلق می‌گیرد که قبلاً امتیاز رنکینگ نداشته‌اند. 

در اینجا خلاصه‌ای از کشتی گیرانی که می‌توانند رتبه خود را در بوداپست بهبود بخشند، آورده شده است.

کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم (۹ ورودی)

ری هیگوچی (ژاپن) دارنده مدال نقره مسابقات جهانی و در حال حاضر در رتبه سوم رنکینگ، با کسب مدال طلا در بوداپست شانس صعود به مقام دوم را خواهد داشت. او در حال حاضر ۳۷۰۰۰ امتیاز دارد و با ۴۵۰۰۰ امتیاز با استوان میسیچ (صربستان) رتبه یک و قهرمان جهان برابر خواهد بود. با این حال، طلای میچیچ او را در صدر جدول نگه خواهد داشت.

حرکت بزرگ دیگر می‌تواند امان (هند) باشد که در حال حاضر با ۲۰۰۰۰ امتیاز هشتم است. مدال برنز او را به مقام ششم می‌رساند و زائور اوگویف (روسیه) را پایین می‌آورد. عبدالله اف (ازبکستان) که در حال حاضر با ۱۸۲۰۰ امتیاز نهم است، می‌تواند با کسب طلا به رتبه ششم بپرد. هر موقعیت پایین‌تر فقط او را به رتبه هفتم می‌رساند.

۶۵ کیلوگرم (۷ ورودی)

فقط قهرمان جهان اسماعیل موساکایف (مجارستان) و حاجی علی اف (آذربایجان) شانس صعود از نردبان را دارند. موساکایف که با ۴۵۰۰۰ امتیاز در رده چهارم قرار دارد، می‌تواند با مدال طلا تا آخر بپرد.   نقره، برنز یا مقام چهارم در بوداپست، او را در رتبه دوم قرار می‌دهد. هر نتیجه دیگری برای موزوکایف او را به رده سوم می‌برد.

علی‌یف صرف نظر از جایی که در مسابقات به پایان می‌رسد، تنها از رتبه دهم به نهم خواهد رفت.

۷۴ کیلوگرم (۱۱ ورودی)

توران بایراموف (آذربایجان) با قطعیت کسب طلا، حتی اگر برنده شود در رتبه سوم فعلی خود باقی خواهد ماند. ۳۶۵۰۰ امتیاز او در صورت کسب طلا به ۴۴۵۰۰ تبدیل می‌شود که هنوز ۵۰۰ امتیاز کمتر از زائوربک سیداکوف (روسیه) رتبه دوم است.

صعود مراد کوراماگومدوف (مجارستان) در رده هشتم برتر، که در حال حاضر با ۲۰۲۰۰ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد، سایر کشتی گیران رنکینگ و در نهایت رتبه اول المپیک را مختل خواهد کرد.

 

کدام کشتی‌گیران می‌توانند قبل از المپیک در رده‌بندی بالاتر بروند؟/ یزدانی طلایی هم شود، چهارم می‌ماند

۸۶ کیلوگرم (۱۲ ورودی)

عظمت دولتبیکوف (قزاقزستان) با رنکینگ برتر از اینکه به عنوان کشتی گیر شماره یک به المپیک می‌رود خیالش راحت باشد.   با ۵۲۵۰۰ امتیاز هیچ کشتی گیر دیگری حتی با کسب مدال طلا در بوداپست نمی‌تواند جایگزین او شود. 

رتبه سوم مایلز امینه (سان مارینو) با ۴۴۰۰۰ امتیاز نزدیکترین است، اما مدال طلا در بوداپست تنها او را به امتیاز ۵۲۰۰۰ می‌رساند. اما او با رتبه دهم یا بهتر به مقام دوم خواهد رفت. 

حسن یزدانی (ایران) حتی در صورت کسب مدال طلا در بوداپست چهارم خواهد ماند.

هیچ‌یک از کشتی‌گیران دیگری که در وزن ۸۶ کیلوگرم شرکت می‌کنند، بر روی برد تاثیر نخواهند گذاشت.

۹۷ کیلوگرم (۱۰ ورودی)

مقام سوم ماگومدوف (آذربایجان) همه آماده است تا در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی گیر برتر در مسابقات المپیک شود. او بدون توجه به رنگ مدال خود با قرار گرفتن روی سکو به این رتبه دست خواهد یافت.

ابراهیم چیفتچی (ترکیه) که در حال حاضر با ۴۴۷۰۰ در رده پنجم قرار دارد، می‌تواند با مدال طلا در بوداپست به مقام سوم برسد. با این حال، او بدون در نظر گرفتن نتیجه اش در بوداپست چهارم خواهد شد.

۱۲۵ کیلوگرم (۱۲ ورودی)

در حالی که امیرحسین زارع (ایرانی) قهرمان جهان با ۶۸۰۰۰ امتیاز در رده اول قرار دارد، نبرد بین پتریاشویلی (گرجستان) و میسون پاریس (ایالات متحده آمریکا برای مقام دوم خواهد بود. پتریاشویلی با ۵۷۰۰۰ امتیاز در رده دوم و پاریس با ۵۴۲۰۰ امتیاز در رده سوم قرار دارند.

کشتی فرنگی:

۶۰ کیلوگرم (۱۱ ورودی)

فومیتا (ژاپن) در حال حاضر با ۳۷۰۰۰ امتیاز در رده چهارم قرار دارد، اما انتظار می‌رود با هر رنگی در بوداپست سوم شود. با این حال، او نمی‌تواند از دو نفر برتر ژولامان شارشنبکوف قزاقستان) و کائو لینگوآ (چین) سبقت بگیرد.

۶۷ کیلوگرم (۱۲ ورودی)

در وزن ۶۷ کیلوگرم تغییر چندانی نخواهد داشت، زیرا حسرت جعفروف (آذربایجان) در صدر جدول قرار گرفته است. او در وزن ۷۲ کیلوگرم به مسابقات بوداپست راه یافت. این بدان معناست که قهرمان جهان و رتبه دوم لوئیس اورتا (کوبا) شانس کم کردن فاصله را خواهد داشت، اما نمی‌تواند از جعفروف که برتری ۱۷۲۰۰ امتیازی است، پیشی بگیرد.

محمدرضا گرایی (ایران) نفر چهارم با کسب رتبه پنجم یا بهتر به رده سوم صعود خواهد کرد و در حال حاضر با ۳۱۰۰۰ امتیاز چهارم است.

۷۷ کیلوگرم (۱۸ ورودی)

دارنده مدال نقره قهرمان جهان و سانان سلیمانوف (آذربایجان) قهرمان آسیا و نائو کوزاکا (ژاپن) قهرمان آسیا که در حال حاضر در رده سوم قرار دارد، برای رتبه برتر در وزن ۷۷ کیلوگرم مبارزه خواهند کرد.

سلیمانوف ۵۸۱۰۰ امتیاز و کوساکا ۵۴۲۰۰ امتیاز دارند. کوساکا برای سبقت گرفتن از سلیمانف باید مدال طلا را کسب کند و امیدوار باشد که کشتی گیر آذربایجانی روی سکو نرود یا سه پله بهتر از سلیمانف به پایان برسد.

۸۷ کیلوگرم (۱۸ ورودی)

قهرمانان مشترک جهان، علی چنگیز (ترکیه) و دیوید لوسونزی (مجارستان) قرار است دو رده اول رده بندی را تثبیت کنند. چنگیز ۵۸۰۰۰ امتیاز و لوسونچی ۴۵۰۰۰ امتیاز دارند و شانسی برای سبقت گرفتن دومی از اولی وجود ندارد.

۹۷ کیلوگرم (۱۱ ورودی)

محمدهادی ساروی (ایران) با ۴۱۰۰۰ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و تنها با مدال برنز یا بهتر از آن می‌تواند به سوم برسد. اما او باید امیدوار باشد که آرتور عمروف (جمهوری چک) که با ۳۹۵۲۰ امتیاز در رده پنجم قرار دارد، بهتر از او به پایان نرسد.

۱۳۰ کیلوگرم (۱۴ ورودی)

رضا کایالپ رتبه دوم (ترکیه) قرار است از امین میرزازاده (ایران) پیشی بگیرد و به رده اول صعود کند.   کایالپ ۵۰۰۰۰ امتیاز دارد و برای کسب امتیاز بیشتر از ۵۵۰۰۰ امتیاز میرزازاده باید در رده دهم یا بهتر قرار گیرد. مدال عبداللطیف محمد (مصر) او را از مقام پنجم به سوم می‌رساند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *