نحوه ارتقا و افزایش مشارکت مردم و فراهم آوردن بستر تبلیغات انتخاباتی سالم در نشست سران قوا مطرح شد

9:29 - 13 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۳۱۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نحوه ارتقا و افزایش مشارکت مردم و فراهم آوردن بستر تبلیغات انتخاباتی سالم در نشست سران قوا مطرح شد
جلسه سران قوا به میزبانی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی، قائم مقام شورای نگهبان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، رئیس سازمان صدا و سیما و معاون سیاسی وزیر کشور در راستای تمهید مقدمات اجرای مفاد اصل ۱۳۱ قانون اساسی و به جهت اتخاذ تصمیم‌های لازم جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - در ابتدای این جلسه معاون حقوقی رئیس‌جمهور گزارشی از نحوه اجرای تصمیمات جلسات پیشین و همچنین عملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان مجری و ناظر انتخابات ارائه و از عملکرد وزارت کشور در ایجاد بستر مناسب برای ثبت‌نام واجدین شرایط تشکر کرد.

مهمترین دستور جلسه روز شنبه سران قوا نحوه افزایش مشارکت مردم و فراهم آوردن بستر تبلیغات سالم نامزد‌ها در صدا و سیما، تلوبیون و فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های (سکوهای) بومی بود که در این خصوص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز ملی فضای مجازی و رئیس رسانه ملی به طرح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

سران قوا در این نشست بر ضرورت افزایش مشارکت مردم و در عین حال حفظ و پاسداشت فضای اخلاقی و پرهیز از هر نوع تخریب‌گری در تبلیغات نامزد‌ها تاکید کردند.

همچنین در این جلسه با تاکید مخبر سرپرست ریاست جمهوری و در راستای حمایت از فضای رقابتی سالم، اخلاقی و برنامه محور، از دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه خواسته شد تا ضمن احصای شاخص‌های تمیز‌دهنده بین رقابت‌های سالم انتخاباتی با اقدام‌های تخریبی، در راستای اجرای قانون پیشگیری از وقوع جرم، اقدامات پیشگیرانه از تخریب صورت پذیرد و مطابق قانون مردم نیز در جریان اقدامات تخریبی احتمالی نامزد‌های متخلف قرار گیرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *