لزوم تغییر سیاست‌های حمایتی شرکت بازرگانی دولتی ایران برای بهره‌مندی کامل و مستقیم اقشار کم درآمد جامعه

9:18 - 13 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۳۰۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
لزوم تغییر سیاست‌های حمایتی شرکت بازرگانی دولتی ایران برای بهره‌مندی کامل و مستقیم اقشار کم درآمد جامعه
دیوان محاسبات کشور بر بازنگری در ساختار شرکت‌های حمایتی و حذف تشکیلات متعدد موازی در وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش دیوان محاسبات کشور، بررسی عملکرد شرکت بازرگانی دولتی ایران توسط این نهاد نظارتی حاکی است که زیان این شرکت از محل فروش کالا‌های اساسی به قیمت تکلیفی، از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ در حدود ۱۹۸ هزار میلیارد تومان بوده (که از مبلغ مذکور ۱۱۱ همت از دولت دریافت و مبلغ ۸۷ همت به عنوان مطالبات قطعی موضوع ماده (۷۰) قانون محاسبات عمومی کشور در دفاتر و صورت‌های مالی شرکت به عنوان مطالبات شرکت از دولت بابت یارانه کالا‌های اساسی ثبت و منعکس گردیده است) و این مبلغ به بهای تمام شده کالا‌ها تحمیل گردیده است.

همچنین این شرکت علیرغم بدهی ۷۳۵۰۰ میلیارد تومانی به سیستم بانکی کشور بابت تسهیلات دریافتی جهت خرید کالا‌های اساسی به خصوص گندم تا پایان سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی جدید اخذ نموده است.

بازنگری در ساختار شرکت‌های حمایتی و حذف تشکیلات متعدد موازی در وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی، همچنین تغییر سیاست‌های حمایتی جهت بهره‌مندی کامل و مستقیم اقشار کم درآمد جامعه مورد تاکید می‌باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دیوان محاسبات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *