گفت‌وگو|

رئیس مجلس ملی ادیان عراق: آمریکا شریک رژیم صهیونیستی در قتل‌عام فلسطینی‌هاست

7:45 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۰۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رئیس مجلس ملی ادیان عراق: آمریکا شریک رژیم صهیونیستی در قتل‌عام فلسطینی‌هاست
رئیس شورای علما و رئیس مجلس ملی ادیان عراق با اشاره به ابعاد گسترده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، گفت که آمریکا شریک واقعی رژیم صهیونیستی در قتل‌عام فلسطینی‌هاست.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه طی هشت ماه گذشته موضوعی است که همه جهان را هرچند دیرهنگام اما به واکنش واداشته است؛ اکنون اعتراض‌ها به جنایت‌کاری رژیم صهیونیستی به درون مرزهای کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز سرریز کرده است.

با وجود بیداری افکار عمومی و تلاش‌های انجام شده از سوی کشورهای مختلف، حمایت و پشتیبانی کشورهای غربی مدعی حقوق بشر از رژیم صهیونیستی مانع توقف جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی در غزه شده است.

در این رابطه یوسف ناصری، رئیس شورای علما و رئیس مجلس ملی ادیان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن اشاره به اینکه آنچه امروز در غزه می‌گذرد یک طغیان از سوی صهیونیسم جهانی است، گفت: اکنون ما شاهد نابودی انسان، خاک فلسطین و تمامی میراث انسانی هستیم.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی دارای طمع‌های استراتژیکی است که از آن جمله می‌توان به کانال آبی موسوم به بن‎گوریون اشاره کرد که خطری بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی به شمار می‌رود.

ناصری، در تشریح این موضوع، گفت: این کانال آبی از ایلات آغاز شده و به غزه منتهی می‌شود و بعید نیست که رژیم صهیونیستی این کانال را به‌طور کلی تخریب کند.

رئیس مجلس ملی ادیان عراق، بیان کرد: رژیم صهیونیستی در مرز‌ها متوقف نخواهد شد و طمع‌های این رژیم به تمام منطقه و جهان کشیده می‌شود، چرا که طرح صهیونیسم جهانی است.

ناصری با تاکید بر اینکه مخالفت‌های آشکار این رژیم با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر اقدامی بی‌سابقه در تاریخ است، اظهار کرد: این موضوع همکاری بین‌المللی را برای جرم‌انگاری و مجازات رژیم صهیونیستی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه آمریکا با موشک، سلاح و بمب از این رژیم حمایت می‌کند، تاکید کرد: آمریکا شریک واقعی رژیم صهیونیستی در قتل‌عام فلسطینی‌ها است؛ همچنین نیرو‌های فرانسوی، انگلیسی و آلمانی به ارتش رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند که باید همه آن‌ها به دادگاه‌های بین‌المللی معرفی شوند.

این شخصیت عراقی در بخشی دیگر با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در این باره، گفت: آگاهی جهانیان در این مورد همانطور که رهبر انقلاب تحت عنوان جهاد تبیین فرمودند، باید افزایش یابد؛ این بدان معنا است که از ملت‌ها و مقاومت حمایت حقوقی شود تا جهان به صلح بازگردد؛ این صلح هم بدون نابودی صهیونیسم جهانی امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *