برگزاری نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در تکریم شهید آیت‌الله رئیسی

18:58 - 10 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۹۹۳
برگزاری نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در تکریم شهید آیت‌الله رئیسی
مجمع عمومی سازمان ملل نشست ویژه‌ای را برای تکریم آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید ایران برگزار کرد. 

خبرگزاری میزان – طبق گزارش شبکه خبری المیادین، مجمع عمومی سازمان ملل ساعتی پیش نشست ویژه‌ای برای تکریم آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید ایران برگزار کرد.

در بیانیه دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اینچنین آمده است: امروز دور هم جمع شده‌ایم تا صمیمانه‌ترین مراتب تسلیت خود را به مناسبت رحلت [آیت‌الله] ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران به این کشور اعلام کنیم.

وی در ادامه گفت: من همواره از تجربه دیپلماتیک حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه فقید ایران شگفت‌زده می‌شدم.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در این چارچوب اعلام کرد: ما بیش از پیش نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هستیم.

از سوی دیگر نماینده هائیتی در جریان سخنرانی گروه آمریکای لاتین و کارائیب یادآوری کرد که رحلت رئیس‌جمهور ایران شوکی برای جامعه جهانی به شمار می‌رود.

جنبش عدم تعهد نیز در بیانیه خود ابراز کرد که ایران تحت ریاست آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان نقش مهمی در تقویت مناسبات بین کشور‌های توسعه‌یافته داشته است.

نماینده ایران نیز در این نشست تاکید کرد که آیت‌الله شهید رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به علت اولویت دادن به مناسبات حسن همجواری از احترام قابل توجهی برخوردار بود.

وی که رئیس نشست فوق‌العاده تکریم از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بود، تصریح کرد که شهید امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران یک دیپلمات برجسته بود در فعالیت‌های خود اولویت ویژه‌ای در احترام متقابل در دو عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای می‌داد.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *