رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: تولیدکننده باید به مردم به چشم شریک در کار نگاه کند

15:33 - 10 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۹۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: تولیدکننده باید به مردم به چشم شریک در کار نگاه کند
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قو قضاییه بر لزوم تغییر نگاه تولیدکنندگان به مردم و مصرف‌کنندگان تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان باید به مردم به چشم شریک در کار نگاه کنند و از ظرفیت و نگاه مردم در امر تولید بهره‌گیری کنند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در کنگره ملی جهش تولید با مشارکت مردم که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: جهش واقعی و اتفاقات بزرگ در تولید جز با تغییر انگاره‌های ذهنی مردم، دولت و صنعتگران و جایگاه آن‌ها در ذهن مردم حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جهش واقعی وقتی رخ می‌دهد که در ۳ بخش نگاه ذهنی و انگاره‌ها تغییر ایجاد شود، افزود: در اولین گام باید در زمینه رابطه دولت و تولید کننده تغییر ایجاد شود چرا که از گذشته نگاه به رابطه دولت و تولید کننده یک نگاه مالک و مملوکی بوده یعنی دولت خود را صاحب و مالک تولید می‌دانسته و این موضوع از قدیم همیشه مطرح بوده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه تصریح کرد: در این رابطه اول باید انگاره ذهنی تغییر کند و از حالت مالک و مملوکی به خادم و مخدومی تغییر کند. این همان چیزی است که در دولت شهید رئیسی در حال اجرا بود، زیرا او می‌خواست تولید کننده زیر یوق دولت نباشد. تا زمانی که این نگاه در ذهن ما تغییر نکند امکان رقابت با کشور‌های دیگر فراهم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رابطه تولید کننده با مردم مردم را نباید فقط به شکل مشتری و فروشنده دید، یاداور شد: تولیدکننده باید به مردم به چشم شریک در کار نگاه کند و از ظرفیت و نگاه مردم در امر تولید استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی خاطرنشان کرد: انگاره دولت‌ها با مردم حکومت باید مردمی باشد و از مردم در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود. یعنی اگر قصدمان جهش در تولید است باید مردم شریک حاکمیت شوند. در این حالت وقتی دولت می‌خواهد تصمیم‌گیری کند پشت در‌های بسته تصمیم نمی‌گیرد بلکه با مشارکت مردم این کار را می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت باید متخصصان را جمع کند تا آن‌ها الگوی جدید ارائه دهند که چگونه می‌توان در هر بخش از مشارکت مردم استفاده کرد و این به معنای استفاده از الگوی خرد جمعی جمعی است.

وی همچنین در رابطه با ستاد صبر و فعالیت‌ها و اهداف آن توضیحاتی را ارائه و از فعالان عرصه صنعت، جهت مشارکت و همکاری در زمینه ایجاد صلح و سازش دعوت به عمل آورد.

گفتنی است؛ در این همایش بین‌المللی، آیین تجدید میثاق جامعه صنعت، معدن و تجارت با آرمان‌های رئیس جمهور شهید نیز برگزار و از میثاق‌نامه این آیین با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه رونمایی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: تحقق شعار سال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *