میز خدمت قضایی با حضور رئیس توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در مصلای نماز جمعه شهریار برگزار شد

9:53 - 09 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۷۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
میز خدمت قضایی با حضور رئیس توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در مصلای نماز جمعه شهریار برگزار شد
میز خدمت قضایی با حضور رئیس توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و جمعی از مسئولان شورای حل اختلاف استان تهران با هدف رسیدگی به مشکلات و مطالبات مراجعان، در مصلای نماز جمعه شهرستان شهریار استان تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان- میز خدمت قضایی به یاد شهدای خدمت و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، غلامرضا مهدوی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران، هاشم امامی رئیس دادگستری و مهدی محمدی دادستان شهرستان شهریار در مصلای نماز جمعه این شهرستان برپا شد.

در ابتدای این مراسم هاشم امامی رئیس دادگستری شهرستان شهریار گزارشی از وضعیت پرونده‌های این شهرستان ارائه و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پرونده‌ها‌ی تشکیل شده در دادگستری این شهرستان از ۲۲ هزار و ۴۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ هزار پرونده رسیده است.

وی افزود: همچنین با همکاری شهرداری شهریار، یک ساختمان مناسب جهت شورای حل اختلاف در صباشهر در حال بهره‌برداری است.

غلامرضا مهدوی رئیس شورای حل اختلاف استان تهران نیز در این مراسم گفت: درصد صلح سازش در شهرستان شهریار از ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۴۰ درصد رسیده است، اما تا متوسط ۵۷ درصدی استان تهران هنوز فاصله دارد که با همت اعضای پر تلاش شورای حل اختلاف این شهرستان به زودی محقق خواهد شد.

در دامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه نیز در این جلسه در رابطه با ساماندهی همکاران شورا‌های حل اختلاف بیان کرد: با همکاری معاونت منابع انسانی قوه‌قضاییه آزمون جذب نیرو‌های شورای حل اختلاف در سال جاری با اولویت جذب کارکنان شورا برگزار خواهد شد و در آیین‌نامه هم امتیازاتی برای کارکنان دیده شده است که انشالله با همت کارکنان و ارتقای سطح علمی خود می‌توانند با شرکت در این آزمون جذب و استخدام شوند.

وی افزود: افرادی که به هر دلیل در این آزمون قبول نشوند می‌توانند همچنان فعالیت خود را در شورا‌های حل اختلاف ادامه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی در این مراسم از رئیس دادگستری شهرستان شهریار به جهت همدلی و همراهی ویژه‌ای که برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در منطقه با مسئولین سایر بخش‌ها داشتند تشکر و قدردانی کرد.

وی با همراهی مسئولین و قضات عالی رتبه مرکز حل اختلاف کشور با حضور در مصلی شهرستان شهریار پس از اقامه نماز پاسخگوی مطالبات مردم شد.

بر اساس این گزارش، در این میز خدمت، شهروندان به صورت چهره به چهره مسائل و درخواست‌های خود را با مسئولان قضایی و دیگر مدیران مرکز حل اختلاف کشور در میان گذاشته و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

گفتنی است؛ مسئولان پاسخگو در میز خدمت پس از بررسی درخواست مراجعین، دستورات لازم را برای رسیدگی به این درخواست‌ها صادر و برخی از شهروندان را برای پیگیری مطالباتشان به اداره متبوع خود دعوت کردند.

در پایان این مراسم ضمن اهدا تقدیرنامه از تعدادی از کارکنان شورا‌های حل اختلاف شهرستان شهریار تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *