مراسم تشییع شهدا در تهران برگزار می‌شود/ چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است

19:39 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۳۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مراسم تشییع شهدا در تهران برگزار می‌شود/ چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است
رئیس کمیته تشییع، گفت: به علت برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای همراه، چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است.

خبرگزاری میزان - منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، گفت: با توجه به تشکیل ستاد برگزاری مراسم، تصمیم‌هایی برای برگزاری مراسم‌های و برنامه‌های مختلف در استان‌های مختلف برگزار شد؛ طی هماهنگی که با اعضای محترم دولت و جناب آقای مخبر صورت گرفت و همچنین با هماهنگی که با خانواده‌های شهدای عزیز صورت گرفته است فردا در استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز در ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدا تا مصلا، مراسم بدرقه شهدای خدمت را خواهیم داشت که با حضور مردم قهرمان آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار و سایر استان ها برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین بعداز ظهر فردا در استان قم و در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه از ساعت ۱۶:۳۰، حد فاصل دو حرم گرانقدر، حرم جمکران تا حرم حضرت معصومه، حرم تا حرم، مراسم تشییع و گرامیداشت پیکر شهدای عزیزمان برگزار خواهد شد.

منصوری، ادامه داد: در ساعت پایانی شب، پیکرها به مصلای تهران منتقل می‌شود تا مراسم وداع در مصلای تهران برگزار شود و چهارشنبه صبح، برنامه تشییع را در استان و شهر تهران خواهیم داشت، همچنین برنامه‌های دیگری هم در تهران داریم که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته تشییع، گفت: طبق برنامه پنجشنبه صبح با توجه به حضور قدیمی حضرت آیت‌الله رئیسی در استان خراسان جنوبی و بیرجند و تعلق خاطری که ایشان به مردم این منطقه داشتند و همچنین با عنایت به اینکه ایشان نماینده خبرگان رهبری از استان خراسان جنوبی بودند پنجشنبه صبح، در استان خراسان جنوبی برنامه تشییع را خواهیم داشت و سپس پیکرهای مطهر به شهر مقدس مشهد منتقل و مراسم تشییع و تدفین حضرت آیت‌الله رئیسی در شب جمعه در حرم مطهر آقا علی بن موسی الرضا انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین یکی دو برنامه بین‌المللی و دیپلماتیک هم خواهیم داشت که با توجه به آنکه مخاطب خاص دارد در مسیر خود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امتحان‌های دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، گفت: با توجه به تقاضاهای مکرر خانواده‌ها و هموطنان عزیز برای شرکت در مراسم‌های مختلف در استان‌های مختلف، تصمیم ستاد برگزاری مراسم طی هماهنگی که با وزیر آموزش داشتیم این بود که از روز سه‌شنبه تا پایان هفته کلیه امتحان‌ها لغو خواهد شد و زمان برگزاری امتحان‌ها و آزمون‌های جایگزین توسط وزارت آموزش‌وپرورش اعلام خواهد شد.

منصوری، افزود: همچنین با توجه به برنامه‌های مختلف در استان‌های مختلف، استانداران این اختیار را دارند که با توجه به برنامه‌های تشییع و گرامیداشت، در روزی که استان میزبان است، آن روز را تعطیل کنند. 

به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است 

منصوری، اظهار کرد: همچنین به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور چهارشنبه، سراسر کشور تعطیل خواهد بود تا برنامه‌ها به بهترین شکل برگزار شود و ادای احترامی به ساحت مقدس شهدای خدمت باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *