رئیس جمعیت هلال احمر: در عملیات جست‌وجو از نیرو‌های خارجی استفاده نشد

11:05 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۲۶۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس جمعیت هلال احمر: در عملیات جست‌وجو از نیرو‌های خارجی استفاده نشد
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: عملیات جست وجو و شناسایی کاملا توسط نیروهای امدادی ایرانی صورت گرفت و هیچ کمک خارجی نداشتیم و امدادگران هلال احمر لاشه بالگرد را در ارتفاعات ۲۵۰۰ متری پیدا کردند.

خبرگزاری میزان- کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: یک عملیات جست‌و‌جوی سنگین برای پیدا کردن پیکر‌ها توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر به همراه نیرو‌های آتش نشانی، ارتش، سپاه و بسیج و در یک محیط سخت انجام شد.

وی گفت: با وجود مشکلات عملیات جست‌وجو متوقف نشد، اما کند شد، در نهایت ساعت ۵ صبح لاشه بالگرد پیدا شد و بعد از ۴۵ به محل رسیدیم و پیکر‌های شهدا به آمبولانس‌ها و معراج الشهدای تبریز منتقل شدند.

کولیوند بیان کرد: با انتقال پیکر‌ها به معراج الشهدا عملیات جست و جو پایان یافت.

وی افزود:بالگرد در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری و منطقه صعب العبور سقوط کرده بود و تمام افراد در همان لحظات ابتدای حادثه شهید شده بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: بیش از ۲ هزار نفر در عمیلات جست‌وجو و تفحص از همه نیروها و یگان‌ها اعم از هلال احمر، سپاه، بسیج، ارتش، آتش نشانی، مدیریت بحران و اورژانس حضور داشتند. همدلی و اهتمام همه گروه‌ها و عزم آنان برای رسیدن به نتیجه در این عملیات مشهود بود و همه با جان و دل کار کردند و حتی یک ثانیه هم استراحت نداشتند.

وی افزود: عملیات جست‌وجو تماما توسط نیرو‌های امدادی جمهوری اسلامی ایران انجام شد و از نیرو‌های خارجی استفاده نشد. اینکه گفته می شود کمک خارجی بوده، شایعه است و پهپاد هلال احمر لاشه بالگرد را پیدا کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *