دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا: ایران کشوری امن است، خوشحالم اینجا هستم/ کمک ۵۰ هزار دلاری و درخواست عضویت در IOC

11:50 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۱۰۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا: ایران کشوری امن است، خوشحالم اینجا هستم/ کمک ۵۰ هزار دلاری و درخواست عضویت در IOC
دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا گفت: با حضور سهراب آزاد این رشته در ایران گسترش بسیار زیادی داشته و معتقدم تیم ملی این رشته نیز بسیار موفق خواهد بود.

خبرگزاری میزان - عبدالحلیم بن قادر، دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا اظهار داشت: این برای نخستین بار است که چنین رویدادی در المپیک برگزار می‌شود و باعث خوشحالی است و این فرصت بسیار خوبی است که ما این رشته را در کشور ترویج دهیم و امیدوارم به زودی راه اندازی شود.

وی افزود: ۱۲ کشور در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و کشور‌هایی مثل عربستان، تایلند و ... کشور‌هایی هستند که آماده این رقابت‌ها خواهند شد. از وزیر ورزش ایران تشکر می‌کنم که این فرصت را مهیا کردند و شرایط را برای برگزاری این مسابقات فراهم ساختند. امیدوارم که کشور‌ها گردهم آیند و در این مسابقات حاضر شوند و این مسابقات به خوبی برگزار شود.

دبیرکل فدراسیون سپک تاکرا گفت: طی دیداری که با وزیر ورزش و جوانان ایران داشتم به او گفتم که یک آکادمی بین المللی در ایران داشته باشیم. مزیت بزرگی که این آکادمی در آینده خواهد داشت به ارتقا دانش ورزش ایران کمک خواهد کرد. اگر آینده نگری خوبی داشته باشیم می‌توانیم به رشد سپک تاکرا کمک کنیم.

بن قادر در ادامه تصریح کرد: بحث پوشش بانوان در این مسابقات هیچ مشکلی ندارد و ما به سبک آن‌ها احترام می‌گذاریم. ما طی صحبتی که با مسئولان برگزاری داشتیم از آن‌ها خواستیم که زنان ایران را با همان استاندارد‌های پوشش خودشان بپذیرند. از وزارت ورزش خواستم که برای این رشته یک وکیل حقوقی داشته باشند تا در آینده در بحث مسائل حقوقی به مشکل برنخوریم.

وی در خصوص برنامه پیش روی این رشته در کشورمان اظهار داشت: به ایران آمدم که با وزیر ورزش ملاقات داشته باشم و با او گفتگو داشتیم. وزیر ورزش برخورد خیلی خوبی با من داشت و هیچ وقت میزبانی مسئولین را از یاد نمی‌برم. در ملاقاتم با وزیر در مورد پیشرفت سپک‌تاکرا در جهان و ایران صحبت کردیم. با حضور سهراب آزاد این رشته گسترش بسیار زیادی داشته و معتقدم تیم ملی این رشته نیز بسیار موفق خواهد بود.

دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا ادامه داد: وزیر ورزش قول مساعدت از مسابقات زیر ۲۳ سال را داده‌اند و این نخستین بار است که چنین رویدادی را برگزار خواهیم کرد. ۱۲ کشور آماده شرکت در این رویداد هستند و ایران یک کشور امن است و همه کشور‌های دیگر باید در کشور گرد هم بیایند.

وی همچنین بر توسعه سپک‌تاکرا در مدارس گفت: از سهراب آزاد خواستم که این رشته را مدارس گسترش دهند و یک برنامه مدون ۱۰ ساله را ارائه دهند. برای چنین کاری تعداد زیادی مربی و تجهیزات لازم است؛ حدود ۵۰۰ توپ را ما به ایران خواهیم فرستاد، اما کافی نیست و تهیه بیشتر نیز هزینه بردار است. به همین دلیل برنامه‌های لازم را می‌توانیم هماهنگ کنیم تا کارخانه ساخت توپ را با کمک شرکت‌های تایلندی راه اندازی کنیم که هم هزینه‌ها کم شود و هم درآمدزایی برای فدراسیون ایران و آسیا انجام شود.

بن قادر در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون بین‌المللی ۵۰ هزار دلار به همراه تعداد زیادی از سخت افزار به ایران کمک کرده‌اند. این مسابقات در جهت گسترش سپک‌تاکرا در جهان است و هر چه از دستمان بر بیاید را برای برگزاری هرچه بهتر آن پیش خواهیم گرفت.

نصرالله پریچهره، سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی هم در نشست خبری اظهار داشت: آینده بسیار روشنی برای سپک تاکرا متصور هستیم و با حمایت آقای بن‌قادر این رشته آینده خوبی خواهد داشت. درخواست کردیم که هم‌زمان با برگزاری مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا اجلاس آسیایی یا جهانی در ایران باشد. آقای وزیر و مناف هاشمی هم این خواسته را داشتند و در تفاهم‌نامه قید می‌شود. میزبانی مسابقات جهانی ۲۰۲۶ هم به ایران رسید.

سهراب آزاد، رئیس انجمن سپک تاکرا نیز در این نشست عنوان کرد: میزبانی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا خیلی برای ما مهم است. بیست و ششم اردیبهشت نیز تیم ملی به مسابقات جهانی مالزی می‌رود. البته ما در سطح برتر نیستیم و باید خیلی تلاش کنیم. حمایت آقای بن‌قادر از ما مهم است و آقای وزیر هم حمایت خوبی داشتند. جلسه با دبیرکل کمیته ملی المپیک هم بسیار خوب بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *