ناکامی گزینه سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات گزینشی المپیک/ چه کسی پاسخگوی این قانون‌گریزی است؟

13:33 - 28 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۷۶۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ناکامی گزینه سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات گزینشی المپیک/ چه کسی پاسخگوی این قانون‌گریزی است؟
گزینه سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در دور نخست مسابقات گزینه المپیک در آسیای میانه مغلوب حریف نه چندان مطرح خود شد.

خبرگزاری میزان - در آغاز روز نخست مسابقات انتخابی گزینشی المپیک در رشته تنیس روی میز و آسیای میانه نمایندگان ایران کار خود را در حالی آغاز کردند که با شکست غیرمنتظره و دور از انتظار نیما عالمیان همراه بود.

در بخش مردان برادران عالمیان به مصاف نمایندگان قزاقستان و ازبکستان رفتند که نوشاد کار سختی برای پیروزی مقابل حریف قزاق خود نداشت، اما نیما عالمیان مقابل حریف ازبک خود که دارای رنک جهانی نبود متزلزل ظاهر شد و با نتیجه دور از انتظار ۴ بر صفر تن به شکست داد تا وی در ادامه راه کار سختی را پیش روی خود داشته باشد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که پیش از این قرار بر این بود نفرات اول و دوم رنکینگ جهانی ایران که به ترتیب نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی هستند راهی گزینشی المپیک در آسیای میانه شوند، اما در تصمیمی غیرمنتظره جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ملی به این قانون پایبند نبود و تصمیم به حذف هدایی گرفت تا نیما عالمیان جانشین او شود. جالب‌تر اینکه سرمربی تیم ملی با نادیده گرفتن رنکینگ بهتر هدایی، نیما را بر خلاف تمامی ادوار گذشته عازم این مسابقات کرد.

این در شرایطی است که نظر سرمربی تیم ملی این بود که نیما عالمیان از نظر بدنی و تاکتیکی بسیار آماده‌تر از هدایی است و به همین منظور هم تصمیم به کنار گذاشتن هدایی گرفت، حال این سوال پیش می‌آید باتوجه به نتایج کسب شده آیا نباید سرمربی تیم ملی پاسخگوی این قانون گریزی و اقدام بی‌دلیل خود باشد؟ آیا واقعاً سرمربیانی چین هم حاضر می‌شوند نفرات مدعی و اصلی خود را در هر رقابتی خط بزنند و نفرات مطلوب خود را جانشین آن‌ها کنند؟

اکنون اگر نیما عالمیان موفق به کسب سهمیه نشود آیا سرمربی تیم ملی حاضر به عذرخواهی از جامعه تنیس روی میز و امیرحسین هدایی خواهد بود یا خیر؟

گفتنی است دو نفر اول هر گروه به جدول حذفی مسابقات راه پیدا خواهند کرد و برای کسب تک سهمیه مردان و زنان منطقه آسیای میانه به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

نوشاد و نیما عالمیان همراه با ندا شهسواری و مهشید اشتری ترکیب تیم ملی کشورمان را در رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تشکیل می‌دهند که با هدایت جمیل لطف‌الله نسبی و حمیده ایرانمنش در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

مسابقات آسیای میانه با حضور کشور‌های ایران، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ترکمنستان از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه به میزبانی تاشکند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *