لزوم اقدام مجامع بین‌المللی برای مجازات رژیم صهیونیستی

15:45 - 14 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۳۹۲
لزوم اقدام مجامع بین‌المللی برای مجازات رژیم صهیونیستی
سفیر پیشین ایران در سوریه رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق پا را از حد خود فراتر گذاشته و مجامع بین‌المللی باید برای تنبیه و مجازات رژیم صهیونیستی فورا اقدام کنند.

خبرگزاری میزان - محمدرضا باقری، سفیر پیشین ایران در سوریه در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، ضمن تسلیت و تبریک شهادت دیپلمات‌های کشورمان گفت: برابر قوانین بین‌المللی حمله به مکان‌های دیپلماتیک در کل جهان ممنوع است؛ دیپلمات‌ها با داشتن پاسپورت سیاسی و ساختمان‌های سفارت و کنسولگری در همه جای جهان در امان هستند و به هیچ وجه مقررات بین‌المللی اجازه حمله به آن‌ها را نداده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مقررات بین‌المللی را در بخش‌های مختلفی زیر پا گذاشته است، تصریح کرد: حمله به انسان‌های بی‌دفاع، نسل‌کشی، حمله به نیرو‌های امدادگر و بیمارستان‌ها، ممنوع است، زمانی که مجامع بین‌المللی در قبال این جنایات سکوت می‌کنند یا فقط به حرف و صدور یک بیانیه محکومیت، قناعت می‌کنند، رژیم صهیونیستی گستاخ‌تر شده و چنین اقدام خلاف مقررات بین‌المللی را مرتکب می‌شود.

سفیر پیشین ایران در سوریه تاکید کرد: حمله به کنسولگری ایران، پا فراتر گذاشتن از حد خود از سوی رژیم صهیونیستی است و محافل بین‌المللی نه تنها نباید سکوت کنند، بلکه باید برای تنبیه و مجازات متجاوز دست به اقدامی فوری بزنند.

باقری همچنین عنوان کرد: در بند‌های مختلف کنوانسیون‌های بین‌المللی این مسائل پیش‌بینی و تنبیهات مربوطه عنوان شده است، ما از مجامع بین‌المللی و سازمان‌هایی که خود را مدعی رعایت این اصول می‌دانند، به طور جد می‌خواهیم وارد عمل شوند، در غیر این صورت این اقدام می‌تواند منطقه و دنیا را به آشوب کشاند.

به گزارش پایگاه ستاد حقوق بشر، سفیر پیشین ایران در سوریه در پایان یادآور شد: به دنیا اعلام می‌کنیم حق مسلم ایران برای اقدام متقابل وجود دارد و دولت‌های منطقه و کشور‌های جهان به‌ویژه غربی‌ها باید این را بدانند که اگر قرار باشد امنیت برای ایران اسلامی نباشد، امنیت برای خود آن‌ها هم نخواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *