اماکن تاریخی پایتخت جزو پربازدیدهای نوروز

16:55 - 04 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۵۵۶
اماکن تاریخی پایتخت جزو پربازدیدهای نوروز
رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استانداری تهران از بهره‌مندی ۷۲ درصدی مسافران نوروزی در استفاده از مجموعه‌های اقامتی و هتل‌های این استان خبر داد و گفت: اماکن تاریخی پایتخت جزو ۳ استان پربازدید ثبت شده است.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، سید عباس جوهری، رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استانداری تهران بعدازظهر شنبه، ۴ فروردین، از برگزاری جلسه وبیناری با حضور رئیس‌جمهور و وزرا خبر داد و گفت: طی این جلسه گزارشی از اقدامات تسهیلات سفر در استان تهران ارائه شد.

جوهری در تشریح جزئیات اقدامات ستاد اجرایی تسهیلات سفر استان تهران، گفت: برگزاری جلسات ستاد سفر، قبل از آغاز سال نو، به صورت مستمر در دستور کار قرار گرفت و با تدابیر اندیشیده شده ۱۴ کمیته ذیل مجموعه این ستاد تشکیل شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به ارائه خدمات توسط ۳۰۰ مجموعه اقامتی و هتل در این استان، افزود: از ابتدای آغاز سفر‌های نوروزی تا پیش از ظهر امروز شنبه، ۷۲ درصد از این اماکن توسط مسافران نوروزی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در ادامه به بازدید از مراکز و اماکن تاریخی و موزه‌های استان تهران توسط مسافران نوروزی و مردم استان اشاره و عنوان کرد: از ابتدای تعطیلات تا‌کنون بر اساس آمار، استان تهران جزو سه استان پر بازدید در این حوزه به ثبت رسیده است.

رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استانداری تهران از ارائه خدمات توسط پایگاه‌های امداد و نجات، هلال احمر و پایگاه اورژانس نیز خبر داد و بیان کرد: در استان تهران ۱۶۷ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات و هلال احمر و ۳۱۳ پایگاه ثابت و سیار اورژانس و ۲ پایگاه هوایی پیش‌بینی شده که مشغول به فعالیت هستند و بازدید‌هایی از این پایگاه‌ها نیز صورت گرفته است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران به تشکیل بازارچه‌های صنایع دستی در استان اشاره کرد و افزود: تیم‌های رسیدگی و بازدید روزانه از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در مجموعه گردشگری نیز تشکیل شده تا بهترین خدمات به مردم و مسافران نوروزی ارائه شود.

رئیس کارگروه سلامت استانداری تهران بر ضرورت سرکشی از بیمارستان‌ها توسط رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: بر این اساس بازدید‌هایی انجام شده و تخت‌های بیمارستانی مهیا و از حضور و ارائه خدمات متخصصین بهره‌مند هستیم و تمام تلاش‌ها بر این است که در حوزه بهداشت و درمان، مردم، مسافران نوروزی و شهروندان دچار مشکل نشوند.

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اولین بار شاهد حضور نمایندگان بیمه در صحنه تصادفات هستیم و بر همین اساس تاکنون نمایندگان در ۱۰۵ فقره حادثه حاضر شدند و امور مرتبط با بیمه را انجام داده اند.

رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی استانداری تهران با اشاره به حضور در اداره کل میراث فرهنگی و عرض خدا قوت به عوامل و مسؤولان این اداره کل، بیان کرد: با حضور در این اداره کل، اقدامات این مجموعه به عنوان دبیر ستاد سفر تشریح شد.

جوهری، گفت: تاکنون با یاری خداوند و تعامل و هم‌افزایی‌های صورت گرفته، هماهنگی خوبی را در استان تهران شاهد بودیم و امیدوار هستیم که بتوانیم تا پایان تعطیلات بهترین خدمات را به مردم عزیز و مسافران نوروزی ارائه بدهیم.

انتهای پیام/

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *