موسسه صیانت از حقوق زنان: ایران حائز رتبه بالا در سواد دانش‌آموزان دختر و پسر و بانوان تحصیل‌کرده است

13:24 - 29 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۱۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موسسه صیانت از حقوق زنان: ایران حائز رتبه بالا در سواد دانش‌آموزان دختر و پسر و بانوان تحصیل‌کرده است
موسسه صیانت از حقوق زنان در جریان پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر در واکنش به گزارش‌های ادعایی جاوید رحمان، به‌اصطلاح گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران و به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره ایران از بی‌توجهی‌ها به مکاتبات سمن‌های ایرانی انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - موسسه صیانت از حقوق زنان درپی پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر به گزارش‌های ادعایی جاوید رحمان و همچنین به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره ایران واکنش نشان داد.

نماینده موسسه صیانت از حقوق زنان در گفت‌وگوی تعاملی با جاوید رحمان با اشاره به عدم اشاره به مبحث تاثیر تحریم‌ها علیه مردم ایران در گزارش رحمان، تاکید کرد: از شما می‌خواهیم برای اعلام بی‌طرفی، پس از این دوره، لطفا نامزد گزارشگر ویژه حق آزادی مذهب شوید و درباره نقض حقوق مسلمانان در کشور‌های اروپایی ابراز نگرانی کنید.

نماینده موسسه صیانت از حقوق زنان همچنین در گفت‌وگوی تعاملی با هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب، تصریح کرد: گزارش به شورای حقوق بشر را ملاحظه کردیم؛ در این گزارش، به مسئله مسمومیت دانش‌آموزان اشاره کرده‌اید، از شما به‌عنوان حقوقدان سوال دارم آیا اثبات فرضیه مسمومیت، نیازمند تایید کارشناسان حوزه سم‌شناسی بر مبنای ارائه نمونه برداشته شده نیست؟ ادعای مسمومیت براساس رویه آزمایشگاهی مطرح شده است؟

وی همچنین با اشاره به اینکه در ملاقات با به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب پیش از ارائه گزارش شفاهی در اجلاس ۵۳، گزارشی از تحقیقات انجام شده به درخواست سمن‌ها و با همکاری مرکز مشاوره آموزش و پرورش تقدیم این هیئت شد که یافته آن دال بر این بود که واکنش دانش‌آموزان بیشتر منبع روانی داشته است، اظهار کرد: بلافاصله پس از شروع روایت‌های مسمومیت در مدارس دختران، تحقیقات میدانی در ۹۰ درصد مدارسی که شایعه مسمومیت رخ داده کرد؛ براساس روش‌های متداول روانشناسی، فرم‌هایی ویژه دانش‌آموزان و والدین طراحی شد و براساس استاندارد‌های روز، از آن‌ها مصاحبه به عمل آمد؛ موجب امتنان خواهد بود چنانچه مستندات حتی یک مورد از مسمومیت را یافته اید، گزارش کنید.

نماینده موسسه صیانت از حقوق زنان در پایان تصریح کرد: پس از ناکامی سناریو‌ها و هزینه‌های هنگفت برای تهدید صلح و امنیت داخلی، در ادامه پروژه مسمومیت دانش‌آموزان کلید خورد تا پازل عملیات روانی با هدف ارائه تصویری خلاف واقع از وضعیت حقوق دختران و زنان تکمیل شود؛ این در حالی است که براساس گزارش‌های بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران حائز رتبه بالا در سواد دانش‌آموزان دختر و پسر و بانوان تحصیل کرده است؛ عدم اشاره شما به نتایج تحقیقات انجام شده، آیا به معنای ادامه راه گزارشگر ویژه و عدم توجه متناسب به گزارش‌های دریافتی نیست؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *