مجید واشقانی پا در کفش سیاسیها کرد / چالشهای آقازاده «هفت سر اژدها» بودن
خبرگزاری میزان - آنچه از مجید واشقانی در قاب تلویزیون به خاطر داریم، عموما کاراکترهای مثبتی بوده و نقشآفرینی این بازیگر در سریالهای پلیسی نظیر «ماتادور» و «میکائیل» هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
البته واشقانی را در قالبهای منفی نظیر آنچه در «هوش سیاه» به نمایش گذاشت هم دیدهایم اما نقشی که این بازیگر در تازهترین کار خود ایفا کرده، کمی متقاوتتر و چالشیتر از دیگر کاراکترهایی است که او در آن نقشآفرینی کرده است. واشقانی در جدیدترین اثر ابوالقاسم طالبی که این شبها از شبکه سه سیما پخش میشود، در قامت آقازادهای ظاهر شده که مفسدههای بسیاری از او سر میزند.
آقازاده «هفت سر اژدها» از این جهت نقش چالشی برای واشقانی است که چند وجه دارد و باید گاه خوب و گاه بد باشد و در عین حال پیچیدگی شخصیت را هم برای مخاطب قابل درک کند؛ این نیازمند کنترل و تسلط بر میمیک صورت است که به نظر میرسد واشقانی در چند قسمتی که از این سریال پخش شده، به خوبی از عهده این مسئولیت برآمده است. صلابتی هم که از او در راه رفتن میبینیم، تکمیل کننده کاراکتر بوده و ترکیب میمیک صورت و صلابت بدن از او یک آقازاده تمام عیار ساخته؛ آقازادهای که غرور و تظاهر و زیرکی را باهم دارد. اهمیت بازی بدن در ایفای نقشها به ویژه برای کاراکترهای اصلی داستان از این منظر است که اگر مخاطب بازیگر را در قامت نقش نپذیرد، سیر داستان را هم دنبال نمیکند و حتی اگر سوژه و محتوا هم خوب باشد، کار شکست میخورد.
ویژگی متمایز واشقانی در طی سالهای بازیگری او این بوده که معمولا سعی کرده انتخابهای یکسان نداشته و با ایفای نقشهای متمایز، در ذهن مخاطب تکراری نشود. اگرچه سه بار لباس پلیس پوشیده اما بازی تکراری نداشته و همین رزومه باعث شده تا انتظار داشته باشیم که در «هفت سر اژدها» هم متفاوت ظاهر شود. شباهتهای کاراکتر او با برخی چهرههای نامآشنا هم از حساسیتهای نقش است که واشقانی به خوبی آن را به نمایش گذاشته است.
آنچه در این سالها از واشقانی شاگرد مرحوم امین تارخ دیدهایم، این بوده که حتی در مواردی بازی باورپذیر او باعث شده تا نمره قبولی را در کارنامه داشته باشد و حالا باید دید در «هفت سر اژدها» یی که سراغ سوژهای جنجالی و پر سر و صدا رفته، واشقانی همان واشقانی همیشگی خواهد بود و پازل بازی خوب و فیلمنامه خوب تکمیل میشود یا خیر!
انتهای پیام/