شورای اروپا: مدافعان حقوق مهاجران تحت شدیدترین رویه نقض حقوق بشر قرار دارند

10:11 - 03 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۰۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شورای اروپا: مدافعان حقوق مهاجران تحت شدیدترین رویه نقض حقوق بشر قرار دارند
کمیسر حقوق بشر شورای اروپا می‌گوید که مدافعان حقوق مهاجران و پناهجویان با روند فزاینده خشونت و ارعاب مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – کمیسر حقوق بشر شورای اروپا هشدار داد افراد، گروه‌های و سازمان‌های داوطلب کمک به مهاجران و پناهجویان در قاره سبز با خشونت فزاینده مواجه هستند.

به گزارش گاردین، دنیا میاتوویچ، کمیسر حقوق بشر شورای اروپا در گزارشی درباره خشونت فزاینده علیه افراد، گروه‌ها و سازمان‌های داوطلب کمک به مهاجران و پناهجویان در کشور‌های اروپایی اعلام کرد که این افراد تحت تهدید‌های مستقیم و غیرمستقیم قرار دارند.

وی ضمن انتقاد از جرم‌انگاری کمک به مهاجران و پناهجویان در برخی از کشورهای اروپایی، درباره تشدید خشونت‌ها علیه داوطلبان کمک به آن‌ها به‌ویژه در یونان و ایتالیا هشدار داد.

میاتوویچ گفت: سازمان‌ها و افرادی که به پناهجویان و مهاجران کمک می‌کنند مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته‌اند، وسایل نقلیه یا تجهیزات آن‌ها تخریب شده‌اند، یا هدف تخریب اموال و حتی آتش‌سوزی یا بمب‌گذاری قرار گرفته‌اند؛ در برخی از کشور‌های اروپایی، مقام‌ها با شیوه تهاجمی یا ارعاب با مدافعان حقوق مهاجران درگیر شدند.

کمیسر حقوق بشر شورای اروپا همچنین ضمن انتقاد از ظهور رویکرد ضد مهاجرتی در کشور‌های اروپایی، تصریح کرد: ساخت حصار‌ها و استقرار نظامیان و تجهیزات نظامی در مناطق مرزی کشور‌های اروپایی، شرایط را برای کار مدافعان حقوق بشری مهاجران و پناهجویان دشوار کرده است.

میاتوویچ در بخشی دیگر از روند رو‌به‌رشد استفاده از فناوری‌های نظارتی علیه مدافعان حقوق مهاجران و پناهجویان انتقاد کرد و گفت: استفاده از روش‌های نظارتی تهاجمی علیه مدافعان حقوق مهاجران و پناهجویان نه فقط حقوق بشر در حیطه حفظ حریم شخصی افراد را نقض می‌کند، بلکه محرمانه ماندن شرایط کمک به پناهجویان و مهاجران را نیز از بین می‌برد.

به گفته وی، مدافعان حقوق مهاجران و پناهجویان سطح بالایی از نفرت آنلاین و تهدید به مرگ را تجربه می‌کنند؛ این در حالی است که آن‌ها خود غالبا افرادی با پیشینه مهاجرتی است که تحت فشار نژادپرستی آنلاین و آفلاین نیز قرار دارند.

جدیدترین نمونه از روند اعمال خشونت علیه مدافعان حقوق مهاجران و پناهجویان، در ۵ ژانویه (۱۵ دی) در دفتر یک سازمان غیردولتی کمک به پناهجویان و مهاجران در قبرس رخ داد.

براساس گزارش‌ها، قایق‌های نجات سازمان‌های کمک به مهاجران و پناهجویان در اروپا با خشونت جدی کشور‌های غیراروپایی همکار کشور‌های قاره سبز در زمینه عقب‌راندن مهاجران مواجه هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *