وزیر فرهنگ: هیچ‌گونه دخالتی در داوری جشنواره‌ها نداشته‌ام/ بیش از ۳۰۰ هزار بلیت در جشنواره فیلم فجر فروش رفت

13:15 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۸۶۴
وزیر فرهنگ: هیچ‌گونه دخالتی در داوری جشنواره‌ها نداشته‌ام/ بیش از ۳۰۰ هزار بلیت در جشنواره فیلم فجر فروش رفت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه دخالت در داوری جشنواره‌ها را رد کرد و خبر از فروش بیش از ۳۰۰ هزار بلیت در جشنواره فیلم فجر داد.

خبرگزاری میزان - محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: جلسات متعددی از سوی سازمان مالیاتی با معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. چون مسئله مالیاتی تنها مربوط به حوزه رسانه‌ها نیست، بلکه در خصوص موسسات فرهنگی و قرآنی نیز نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است. در نظر داریم هیچ اتفاق نگران‌کننده مالیاتی جدیدی برای اصحاب فرهنگ هنر و رسانه شکل نگیرد.

وی ادامه داد: طی هماهنگی با سازمان مالیاتی و طی یک تفاهم‌نامه جامع، پایانی برای همه دغدغه‌های مالیاتی را رقم خواهیم زد.

اسماعیلی در مورد ارزش افزوده گفت: نیازمند یک جمع‌بندی طی نشست با مسئولان سازمان امور مالیاتی هستیم تا بتوان این مقوله را حل‌وفصل کرد. تلاش ما حمایت از عرصه فرهنگ بوده، پس نباید این حوزه صدمه‌ای ببیند. من اعتقاد دارم فضای حمایتی دولت از محصولات فرهنگی با قدرت دنبال شود تا هیچ بخش فرهنگی آسیب نبیند، به همین دلیل با هر آسیبی مخالفم و در چهارچوب قانون حرکت خواهیم کرد. البته احترام ویژه‌ای برای امور مالیاتی قائلیم، اما تا جایی که حق مالکیت و قانون اساسی زیر پا قرار نگیرد. بنابراین بار جدیدی را بر دوش عرصه هنر رسانه و فرهنگ نخواهیم گذاشت و حمایت ما از فعالیت‌های هنری، به این عرصه آسیب نخواهد دید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره‌ای به توسعه ارتباطات فرهنگی با عربستان داشت و افزود: با کشور عربستان سعودی برای توسعه روابط گفت‌وگو‌هایی انجام‌ شده و تمایل هر دو طرف برای گسترش این ارتباط وجود دارد، بنابراین زمینه گسترش ارتباطات فرهنگی بین این دو کشور تسهیل خواهد شد. بسیاری از تفاهم‌نامه‌های قبلی منقضی شده و نیاز است تا تفاهم‌نامه‌های جدیدی در این زمینه به امضا برسد. امیدوارم به زودی این رویداد شکل بگیرد و شرایط ارتقای همکاری شکل گیرد.

اسماعیلی به برخی از حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر اشاره و تاکید کرد: من در هیچ یک از سطوح داوری‌های جشنواره‌های مختلف دخالت نکرده‌ام و نخواهم کرد، زیرا معتقدم عده‌ای خبره انتخاب شده و مسئولیت بر عهده آن‌ها گذاشته شده است. اگر موضوعی به من منتقل شده و صاحب اثری از اجحاف‌ها گلایه‌ای داشته است، پیگیری کرده و آن را انتقال خواهم داد و در این زمینه مصر خواهم بود تا اجحافی صورت نگیرد، ولی مطلقاً دخالت در نتایج انجام نشده است.

وی ادامه داد: وقتی جشنواره‌ای با این ابعاد مورد توجه همه مردم بوده، ممکن است سوءتفاهم‌هایی به دلیل تفاوت در سلیقه‌ها و یا برداشت‌ها، حتی برخی از ناهماهنگی‌ها شکل گیرد که باعث ناراحتی افرادی شده و حاشیه‌سازی شود. امسال به صورت ویژه برای اصحاب هنر کارت صادر کرده بودیم که در دوره‌های قبل سابقه نداشت و خدمات ممتازی را ارائه کردیم. من به عنوان عالی‌ترین مقام متصدی کار از کسانی که دچار رنجش شدند، عذرخواهی می‌کنم، البته این روال عادی جشنواره‌هاست اما با این همه از تلاش همه دست‌اندرکاران و صاحبان آثار که در برگزاری این رویداد مهم کمک کردند، تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به میزان استقبال عمومی از جشنواره فیلم فجر بیان کرد: پیش‌بینی فروش ۲۸۵هزار بلیت را داشتیم. در کنار فروش این بلیت‌ها، یک سری بلیت‌ها را نیز دبیرخانه جشنواره در اختیار اهالی رسانه و هنر قرار داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *