تولید انواع رادیودارو‌ها در کشور در تراز جهانی

12:01 - 22 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۳۰۲
تولید انواع رادیودارو‌ها در کشور در تراز جهانی
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: خودباوری، بالندگی و اقتدارآفرینی، حاصل تفکر انقلاب اسلامی است و مردم با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر بر حراست و صیانت از انقلاب اسلامی تاکید خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با برنامه «صفحه دوازدهم» رادیو «اقتصاد» با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با تبریک این روز اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز ۲۲ بهمن، روز امید و همچنین خداحافظی با سیاهی و جنایت‌کاری‌هایی که با پشتوانه کشور آمریکا رخ می‌داد، بود.

معاون رئیس جمهور  با اشاره به اینکه در این روز مردم توانستند با هدایت امام راحل به پا خیزند و مقدرات خودشان را به دست خویش رقم بزنند، گفت: این روز، روز مهمی بود که باعث شد امام راحل آن را «یوم الله» بنامند؛ در ۲۲ بهمن به لطف خداوند شاهد پیروزی خون بر شمشیر بودیم تا مردم ایران بتوانند مسیر سربلندی و افتخار را دنبال کنند؛ در همین راستا در سازمان انرژی اتمی به لطف الهی یک جریان فعال را با دستاورد‌هایی براساس تحقیقات درون‌زا و بر پایه خودباوری دنبال می‌کنیم و این دستاورد‌ها به شکل روزافزون در حال پیشرفت است.

وی در ادامه تصریح کرد: به‌ویژه برای خدمت به ملت و مردم عزیز کشورمان در این دوره به نحوی گام برداشته‌یم که ملموس باشد تا متوجه شوند چیزی که برای آن هزینه کرده‌اند، چه تاثیری در زندگی آن‌ها خواهد داشت؛ به همین خاطر روی این محور وقت فراوانی صرف کردیم تا با قابلیت‌سازی بتوانیم فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم بیاوریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه با لطف خداوند متعال و تلاش همکاران در سازمان انرژی اتمی در این مسیر گسترده شاهد بازگشایی جبهه‌های متعددی بوده‌ایم، اظهار کرد: سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی جزو اولویت‌های سازمان انرژی اتمی محسوب می‌شود و طرح‌هایی برای تحقق اهداف اصلی صنعت هسته‌ای در این زمینه تعریف شده است که یکی از آن‌ها، تولید تعداد فراوانی از انواع رادیودارو‌ها در سال جاری بود که یک اتفاق بزرگ در تراز جهانی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان اینکه این اقدام‌ها و دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی حقیقت اساسی حضور و مشارکت مردم را بیش از پیش روشن می‌کند، گفت: با این وجود شاهد هستیم که دشمنان انقلاب با برخی القائات به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در ملت ایران هستند و ما نباید اجازه دهیم گوهر انقلاب و جمهوری اسلامی که اساس به وجود آمدن آن اراده ملت بوده است توسط جناح‌ها، بازی‌های سیاسی و یا تفکرات حزبی و جناحی، آسیب ببیند.

اسلامی با اشاره به اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تمام تلاش‌ها در راه عزت و پیشرفت ملت ایران بوده است، گفت: در این زمینه هر دولتی که روی کار آمده با توان و بضاعتی که داشته اقداماتی را انجام داده است و دستاورد‌های امروز ما که در تراز جهانی قرار دارد همه از برکت انقلاب اسلامی است؛ سرمایه‌گذاری و ایجاد قابلیتی که امروز از اثرات آن می‌توانیم بهره ببریم و در ادامه سرمایه‌گذاری ما برای استفاده آیندگان نشان‌دهنده یک جریان مهم و فعال است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه این جریان مولود و حاصل تفکر انقلاب اسلامی بوده و مسیر خودباوری، عزت، شرف، بالندگی و اقتدارآفرینی را طی می‌کند، گفت: در فضایی که ما در سازمان انرژی اتمی در قبال آن مسئولیت داریم، شاهد یک نوع انحصار مطلق در جهان هستیم؛ شرایط در این فضا به نحوی نیست که وقتی وارد فعالیت‌های هسته‌ای می‌شوید به راحتی بتوانید اقلامی را که نیاز دارید، تهیه کنید، زیرا این اقلام در انحصار چند کشور خاص است.

اسلامی تصریح کرد: به حتم مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مانند همیشه به شکل حماسی حاضر خواهند شد و به این مهم که راه طی شده، مسیر الله است، تداوم می‌بخشند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران با مشاهده دستاورد‌های به‌دست آمده در کشور به آن افتخار می‌کنند، تصریح کرد: امتداد حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات و تعیین حق سرنوشت ملت است. مردم در روز ۲۲ بهمن یک‌بار دیگر پای کار خودشان برای حفظ و حراست از انقلاب خواهند آمد و روی این مسئله مهم تاکید می‌کنند؛ در انتخابات اسفندماه نیز به حتم شرایط به همین نحو خواهد بود و مردم از حق خودشان برای داشتن یک مجلس کارآمد دفاع خواهند کرد.

اسلامی در پایان گفت: مجلس دوازدهم در شرایط جاری و به‌ویژه در حوزه اقتصادی می‌تواند تحولاتی را از ناحیه قانون‌گذاری به وجود آورد تا به خروج کشور از این شرایطی که با آن مواجه است، کمک کند.

واقعیت غرب ضد بشر است

اسلامی در جریان حضور در راهپیمایی چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک فرارسیدن ۲۲ بهمن، اظهار کرد: مردم ایران با ایستادگی در کنار انقلاب اسلامی انتظار دارند تا آرمان‌های این انقلاب تحقق یابد. مردم همواره پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و البته در مقابل انتظار دارند تا مسئولان بی‌منت و با همت به جامعه و مردم خدمت کنند؛ امروز شاهد هستیم که حضور مردم همانند همیشه پررنگ است، زیرا همواره وظیفه‌شناس هستند و میثاق خود را فراموش نمی‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه اظهار کرد: مردم پای عهد و پیمان خود با امام راحل ایستاده‌اند؛ مردم ایران برای اهداف بزرگی انقلاب کردند؛ انقلاب آن‌ها برای دستیابی به عزت و شرف ملی بود و در این مسیر همچنان پایدار و ثابت قدم هستند؛ خدا به ملت ایران سلامتی و عزت عطا فرماید، زیرا مردم همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند و با وجود اینکه پای انقلاب اسلامی هزینه دادند، اما کوتاه نمی‌آیند و از مواضع خود عقب نمی‌نشینند؛ این موارد جزو افتخارات است و ما خداوند متعال را شاکریم که در دوره انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه با حضور در جمع مردم مواردی نظیر حمایت آنان از فناوری هسته‌ای مطرح می‌شود، گفت: همچنین هموطنان نکاتی درباره وضعیت اقتصادی بیان می‌کنند که لازم است تا مسئولان مربوطه به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ مردم به لطف الهی، مومنانه، مسلط و ثابت قدم پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند؛ آنچه مردم را زنده نگه می‌دارد تحقق وعده‌ها، شعار‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است؛ مردم هنگام مشاهده نارسایی‌ها و عدم تحقق وعده‌ها برافروخته می‌شوند، البته حق دارند، زیرا صاحب انقلاب و کشور هستند.

وی تاکید کرد: انتظار مردم این است که مسئولان با تلاش‌های موثرتر و گسترده‌تر نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند؛ بنابراین ما مسئولان باید برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم تا مشکلات را حل کرده و انتظارات مردم را برآورده سازیم.

معاون رئیس‌جمهور همچنین گفت: امروز به‌ویژه معنا و مفهوم انقلاب اسلامی بیشتر خود را نمایان کرده است، زیرا انقلاب اسلامی ایران به سلطه آمریکا و استکبار خاتمه داد که این مسئله به خوبی برای عده‌ای ملموس نبود، اما اکنون در شرایطی قرار داریم که ماهیت استکبار جهانی به مردم دنیا معرفی شده و جهانیان بیشتر درک می‌کنند که آن‌ها چه شعار‌های فریبکارانه‌ای می‌دهند، اما در واقعیت ضد بشر، ضد دموکراسی و آزادی هستند و فقط به منافع خود و غارتگری فکر می‌کنند و جان انسان‌ها برای آن‌ها فاقد ارزش است

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *