گفت‌وگو|

بیماری‌های عفونی شایع در کودکان؛ چه علائمی خطرناک است؟

8:50 - 20 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۵۷۴
بیماری‌های عفونی شایع در کودکان؛ چه علائمی خطرناک است؟
یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: هنگامی که تب کودک بیش از ۳ روز ادامه داشته باشد یا با علائم تنگی نفس مواجه شویم لازم است به مراکز درمانی مراجعه کنیم.

علیرضا ناطقیان در گفت‌وگو با میزان درباره بیماری‌هایی که در حال حاضر بین کودکان شایع شده است، گفت: یکی از انواع ویروس‌های در گردش آدنو ویروس است که با درگیری چشم، گلو و لوزه سوم بروز پیدا می‌کند و گاهی سبب ایجاد تب‌های طولانی می‌شود. نوع دیگر بیماری‌های عفونی در گردش آنفلوآنزای B است که علائم مشابهی با آدونو ویروس دارد اما طول دوره بیماری آن کمتر است، دیگر ویروس نیز کروناست که به نظر می‌رسد تعداد مواردش طی ماه اخیر افزایش پیدا کرده است.

دانشیار دانشکده علوم پزشکی ایران ضمن اشاره به اینکه ویروس‌های سرماخوردگی معمولی از جمله  ویروس RSV نیز در حال حاضر در بین کودکان شایع است، افزود: علائم این بیماری‌ها شبیه به هم اما عوارضشان متفاوت است. تقرییا همه این ویروس‌ها می‌توانند تب، سرفه، آبریزش بینی و گلو درد را به همراه داشته باشند اما از نظر ایجاد درگیری ریه و تب طولانی مدت آدونو ویروس‌ بیشتر برای کودکان مشکل به وجود آورده است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان بیان کرد: هنگامی که تب بیش از سه روز ادامه داشته باشد یا با علائم تنگی نفس در کودک مواجه شویم و علائمی نظیر استفراغ، اختلال هوشیاری و تعداد تنفس بالا را مشاهده کنیم لازم است تا کودک هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *