انتخابات آمریکا|

بایدن در انتخابات مقدماتی کارولینا پیروز شد؛ تسلط ترامپ بر جمهوری‌خواهان

9:56 - 15 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۱۲۷
بایدن در انتخابات مقدماتی کارولینا پیروز شد؛ تسلط ترامپ بر جمهوری‌خواهان
جو بایدن توانست با کسب بیش از ۹۶ درصد آرا در انتخابات درون‌حزبی ایالت کارولینای جنوبی به پیروزی برسد.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طی انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در کارولینای جنوبی با آغاز روند نامزدی برای حزبش، به راحتی به پیروزی رسید. 

براساس گزارش‌ها، بایدن ۹۶.۴ درصد از آرا را به‌دست آورد. تنها رقبای او در ماریان ویلیامسون، یک نویسنده ۲ درصد و دین فیلیپس، نماینده کنگره مینه‌سوتا ۱.۶ درصد آرا را کسب کردند.

کارولینا جنوبی برای بایدن بسیار حیاتی به‌شمار می‌رود؛ رای‌دهندگان سیاه‌پوست این ایالت به سوق دادن بایدن به کاخ سفید کمک کردند. 

بایدن در بیانیه‌ای، گفت: در سال ۲۰۲۰، این رای‌دهندگان کارولینا جنوبی بودند که ثابت کردند کارشناسان اشتباه می‌کنند؛ آن‌ها جان تازه‌ای به مبارزات انتخاباتی ما دمیده و ما را در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دادند.

به گفته وی، اکنون در سال ۲۰۲۴، مردم کارولینای جنوبی دوباره به صحنه آمده‌اند و من شک ندارم که شما ما را در مسیر پیروزی دوباره ریاست‌جمهوری قرار داده‌اید و دوباره دونالد ترامپ را به بازنده تبدیل کرده‌اید.

این پیروزی در پی نگرانی‌ها در مورد کاهش مقبولیت بایدن حاصل شد. مردان جوان سیاه‌پوست به‌طور ویژه درمیانه سرخوردگی از عدم توجه بایدن به اولویت‌های آن‌ها، حمایت خود را از رئیس‌جمهور آمریکا کاهش داده‌اند.

اگرچه کارولینا جنوبی به‌طور سنتی یک پایگاه جمهوری‌خواهان باقی مانده، اما جمعیت ۲۶ درصد سیاه‌پوست آن پایگاه مهمی برای چشم‌انداز بایدن در انتخابات نوامبر به‌حساب می‌آیند.

تسلط ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه

اجماع در نشست زمستانی کمیته ملی جمهوری‌خواهان در لاس‎وگاس این هفته در میان جناح‌های طرفدار و مخالف ترامپ واضح بود؛ دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری این حزب در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

جان وال، رئیس حزب جمهوری‌خواه آلاباما، گفت: بگذارید صادق باشیم؛ ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه خواهد بود، مگر این‌که در چند ماه آینده اتفاق مهمی رخ دهد.

به گزارش سی‌ان‌ان، قاطعیت در میان اعضای کمیته ملی ۱۶۸ نفره جمهوری‌خواهان منعکس‌کننده تسلط رئیس‌جمهور سابق آمریکا و تسلط پایدار بر بسیاری از جمهوری‌خواهان بود. 

برتری ترامپ در مقابل هیلی در نظرسنجی‌ها

براساس تازه‌ترین نظرسنجی، دونالد ترامپ در مقابل نیکی هیلی، اصلی‌ترین رقیب خود در حزب جمهوری‌خواه با اختلاف بسیاری پیشتاز است. 

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ترامپ ۷۳.۶ و هیلی ۱۷.۲ درصد آرا را در اختیار دارند.

آمریکایی‌ها جو بایدن و بیشتر نمایندگان کنگره را تایید نمی‌کنند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و بیشتر اعضای کنگره این کشور نباید دوباره برای ماندن در سمت‌های خود انتخاب شوند.

براساس نتایج نظرسنجی گالوپ، ۶۱ درصد از آمریکایی‌هایی که به‌عنوان رای‌دهنده ثبت نام کرده‌اند گفته‎اند که جو بایدن، این لیاقت را که برای یک دور دیگر به ریاست جمهوری برسد ندارد، اما از سوی دیگر ۳۸ درصد می‎گویند که فکر می‌کنند بایدن شایسته باقی ماندن در کاخ سفید برای چهار سال دیگر است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *