تحولات فلسطین|

گمانه‎زنی‎ها درباره آتش‎بس در غزه؛ حملات رژیم صهیونیستی به خان‌یونس ادامه دارد

9:09 - 13 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۸۲۴
گمانه‎زنی‎ها درباره آتش‎بس در غزه؛ حملات رژیم صهیونیستی به خان‌یونس ادامه دارد
صدونوزدهمین روز جنگ جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه با حملات تشدید شده این رژیم به مراکز درمانی و دانشگاهی در غزه آغاز شد.

خبرگزاری میزان - حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روزهای اخیر با هدف رقم زدن جنایت‌های مکرر در خان‌یونس ادامه دارد.

در عین حال، اختلاف نظرها میان مقام های آمریکایی و صهیونیستی درباره این جنگ تشدید شده است.

برای مشاهده جزئیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده تحولات صدوهجدهمین روز عملیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

 

تاکید هنیه و النخاله بر ضرورت توقف جنگ و عقب‌نشینی از غزه به موجب هر توافق
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۲۲:۵۴

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش و زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی در تماسی تلفنی به بررسی آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین به ویژه نبرد طوفان الاقصی پرداختند.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی طرح‌های پیشنهادی برای توقف جنگ در غزه را بررسی و تاکید کردند که بررسی طرح پیشنهادی جدید برای آتش‌بس در غزه بر این اساس است که هرگونه مذاکره باید به توقف کلی جنگ در غزه، عقب‌نشینی نیرو‌های اسرائیلی از این باریکه، لغو محاصره، بازسازی غزه، ورود تمامی نیاز‌های مردم این منطقه و رسیدن به یک توافق کامل برای مبادله اسرا منجر شود. آن‌ها عنوان کردند که گروه‌های مقاومت در راستای منافع ملت و دفاع از آن قدم برمی‌دارند.

هنیه و النخاله بیان کردند که پایداری قهرمانانه ملت فلسطین، دلاوری‌های مقاومت و اراده سیاسی در نبرد طوفان الاقصی و تجاوزات علیه ساکنان قدس و کرانه باختری و دیگر مناطق فلسطینی، به تحقق آزادی، بازگشت و استقلال ملت فلسطین منجر خواهد شد.

درگیری شدید مقاومت با اشغالگران صهیونیست در غرب غزه
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۲۲:۵۳

منابع فلسطینی از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر صهیونیست در غرب شهر غزه خبر دادند.

همزمان با این درگیری‌ها ارتش صهیونیستی در حال حملات سنگین توپخانه‌ای به این منطقه است.

به‌روزرسانی آمار شهدای غزه||
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۵:۱۳

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهدای غزه از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۷ هزار و ۱۳۱ نفر رسیده است؛ تعداد مجروحان نیز به ۶۶ هزار و ۲۸۷ نفر افزایش یافت.

این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ قتل‌عام انجام داد که به شهادت ۱۱۲ و جراحت ۱۴۸ نفر منجر شد.

آنروا: ۱۵۲ کارمند این آژانس از زمان آغاز جنگ در غزه کشته شدند
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۳:۵۱

آنروا، آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد: ۱۵۲ کارمند آنروا از زمان آغاز جنگ در غزه کشته شده‌اند.

وقوع ۹۵ قتل‌عام در غزه طی یک هفته
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۳:۴۲

براساس آمار منابع فلسطینی، در روز‌های پس از اعلام تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی، تاکنون ۹۵ قتل‌عام در غزه به دست رژیم صهیونیستی رخ داده که ۹۳۶ شهید و هزار و ۶۵۲ مجروح برجای گذاشت.

آمار یونیسف از کودکان بدون همراه در غزه
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۳:۲۴

یونیسف اعلام کرد: برآورد‌های ما نشان می‌دهد که ۱۷ هزار کودک در غزه بدون همراه یا جدا از خانواده‌های خود هستند.

 

آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس در غزه||
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۳:۲۱

در حالی که کشور الجزایر پیش‌نویس قطعنامه خود درباره آتش‌بس در غزه را در روز چهارشنبه به شورای امنیت ارائه کرد، گمانه‌زنی‌ها در این باره افزایش یافته است.

پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر شامل ارسال سریع، کامل، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به کل نوار غزه و رعایت قوانین بین‌المللی است.

با وجود این هنوز مشخص نیست که این قطعنامه در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود یا خیر؛ هرچند با توجه به نیاز قطعنامه پیشنهادی الجزایر به ۹ رای برای تصویب و سابقه آمریکا در وتوی قطعنامه‌های مشابه، چشم‌انداز روشنی برای آن وجود ندارد.

از سوی دیگر ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر شب گذشته اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس موافقت خود را با طرح پیشنهادی آتش‌بس غزه به دوحه اعلام کردند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، طرح مذکور شامل آتش‌بس ۶ هفته‌ای است و طرفین در حال بررسی توافق در موضوع آزادی زندانیان هستند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطینی نیز در این باره اعلام کرد که محمود مرداوی از سران جنبش حماس، با اشاره به روشن بودن مواضع این جنبش تاکید کرد که هر طرح و توافقی برای آتش‌بس در غزه باید متضمن توقف جنگ در این منطقه، عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست و آزادی اسرای فلسطینی باشد.

نخست‌وزیر مالزی درباره اقدام میانجی‌گرانه قطر جهت برقراری آتش‌بس در غزه، تاکید کرد که کشورش از آتش‌بس در غزه و اقدام‌های انجام شده برای تحقق این هدف حمایت می‌کند.

نخست‌وزیر مالزی: مشکل منطقه نه از یمن بلکه از تجاوز به غزه آغاز شد
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۲:۳۰

نخست‌وزیر مالزی گفت: باید برای توقف کشتار در غزه گام برداشته شود و موضع ما باید در این راستا متحد شود؛ به آمریکایی ها تاکید کردم که واشنگتن نباید با ادامه کشتار در غزه موافقت کند.

وی همچنین اظهار کرد: مشکل از یمن شروع نشد، بلکه با تجاوز به غزه شروع شد که باید متوقف شود.

ابراز نگرانی مدیر سازمان جهانی بهداشت از وضعیت انسانی در غزه
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۰:۲۶

مدیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در غزه کشته، مجروح یا مفقود شدند و گمان می‌رود که شمار زیادی جان خود را از دست بدهند؛ ضمن اینکه خطر قحطی زیاد است و هر روز افزایش می‌یابد.

حزب گانتز در اندیشه ترک کابینه نتانیاهو
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۰:۱۹

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از مقام‌های حزب متبوع بنی گانتز به‌عنوان یکی از احزاب کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نوشت: اگر احساس کنیم توافقی وجود دارد و نتانیاهو به دلایل سیاسی مانع آن می‌شود، کابینه را ترک خواهیم کرد.

بازداشت ۱۵ فلسطینی در قلقیلیه و «جنین»
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۰:۱۴

نظامیان صهیونیست صبح امروز در پی یورش شهر‌های قلقیلیه و «جنین» در کرانه باختری یورش برده و با فلسطینی‌ها درگیر شدند.

در این حملات ۱۱ نفر در قلقیلیه و ۴ نفر هم در «جنین» به دست نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

وضعیت غزه در نخستین ساعات صدونوزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی||
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۰۹:۰۸

بمباران مناطق مختلف غزه از سوی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد؛ خان‌یونس در ساعات گذشته نیز زیر فشار سنگین و مداوم حملات رژیم صهیونیستی قرار داشت؛ تداوم محاصره بیمارستان الامل خان‌یونس سبب شد تا شماری از شهدا در محوطه این بیمارستان به خاک سپرده شوند.

 

آسوشیتدپرس براساس تجزیه‌وتحلیل تصاویری ماهواره‌ای از غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال ایجاد یک منطقه حال در مرز اراضی اشغالی با غزه است؛ یک مقام رژیم صهیونیستی به این خبرگزاری گفت که این رژیم در حال ساخت منطقه حائل موقت در نزدیکی غزه است.

وزارت خارجه بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را برای ارائه توضیحات درباره تخریب مقر آژانس امدادی بلژیک در غزه احضار کرد.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز گفت که پیشرفت رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت غزه کمتر از حد انتظار است.

تحولات کرانه باختری||
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۰۹:۰۸

نظامیان صهیونیست به بخش‌هایی از شهر الخلیل و نابلس یورش بردند.

بر اثر یورش نظامیان صهیونیست به طولکرم چند جوان فلسطینی مجروح شدند.

مقاومت فلسطین با تهاجم نظامیان صهیونیست به اردوگاه «جنین» مقابله کرد.

 

 

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *