کنعانی: توقف کمک‎های غرب به آنروا کوچاندن فلسطینی‌ها را سرعت می‎بخشد

13:14 - 10 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۳۹۹
کنعانی: توقف کمک‎های غرب به آنروا کوچاندن فلسطینی‌ها را سرعت می‎بخشد
سخنگوی وزارت امور خارجه می‎گوید که توقف کمک‎های کشور‌های غربی به نهاد بین‌المللی آنروا راه را برای سرعت بخشیدن به عملیات کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از غزه و کرانه غربی هموارتر می‎کند.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه مطلبی را با عنوان «آزمون غزه و ارزش‌های جهان شمول غربی!» در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد.

متن این مطلب به شرح زیر است:

آمریکا و اروپا چند دهه متمادی است که از «ارزش‌های جهان شمول» خود، که به زعم آن‌ها بر ارزش‌های دیگر جوامع انسانی جهان برتری دارند، سخن رانده و با همه توان تلاش کرده‌اند جهان را به این باور برسانند که پذیرش این ارزش‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و تنها با جهان شمول شدن آن‌ها است که دنیا مکان امن‌تر و بهتری برای زندگی ابنا بشر خواهد بود.

گذشته از کارنامه سیاه عملکرد آمریکا و اغلب بازیگران مدعی اروپایی در مناطق مختلف جغرافیایی در قرن‌های گذشته -که سیاهی آن با هیچ ترفند و رنگی و نیز با بزرگ نمایی ارزش‌های کاذب، از حافظه تاریخ و خاطره بشری پاک نخواهد شد- مناطقی مانند غرب آسیا و شمال آفریقا که خود قربانی رفتار‌های بدوی این مدعیان توسعه‌طلب در قرون گذشته بوده‌اند، در طول حدود دو دهه گذشته نیز با تحمل خسارات سنگین مادی و معنوی ناشی از چند جنگ خانمان‌سوز، ماهیت حقیقی این به اصطلاح ارزش‌ها را با همه وجود و با خون و گوشت و پوست و استخوان خود و بهترین عزیزان شان درک کرده‌اند.

اکنون و در قرن بیست‌ویکم، نه فقط ملت‌های مناطق جغرافیایی گفته شده، بلکه همه جهانیان با چهره حقیقی مدعیان این ارزش‌ها و عناصر شکل‌دهنده ارزش‌های تولیدی آنان آشنا می‌شوند.

قریب به ۴ ماه است که محاصره کامل همراه با جرم و جنایت علیه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار انسان در یک زندان بدون سقف به نام باریکه غزه، کشتار گسترده زنان و کودکان، جلوگیری از دسترسی مجروحان به دارو، جنایت‌های جنگی و نسل‌کُشی فلسطینی‌ها از سوی رژیم اسرائیل، مورد تایید و تشویق تولیدکنندگان و مروّجان ارزش‌های آمریکایی- اروپایی قرار دارد.

در تازه‌ترین اقدام، تعدادی از کشور‌های غربی مدعی همین ارزش‌ها، اندک کمک‌های به ظاهر انسان‌دوستانه خود به آوارگان و ساکنین فلسطین را که از سوی نهاد بین‌المللی «آنروا» صورت می‌گرفت، به بهانه‌های واهی متوقف کردند تا راه را برای سرعت بخشیدن به عملیات کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از غزه و کرانه غربی هموارتر کنند.

به‌راستی که آمریکا و اروپا در ۴ ماه اخیر از زمان آغاز بحران غزه تاکنون، در شناساندن و گسترش ارزش‌های مورد نظر خود، بسیار موفق عمل کرده‌اند! باوجود برخی شعار‌ها و نمایش‌های انسان‌دوستانه، اما چشم‌پوشی عملی آنان نسبت به کشتار جمعی مردم غزه، سلاخی کودکان و زنان، بازگذاشتن دست صهیونیست‌ها برای کشتار جمعی فلسطینی‌ها از طریق گرسنگی دادن و تشدید آوارگی، توقف کمک‌های حداقلی انسان‌دوستانه در عین گسترش صدور تسلیحات و تجهیزات نظامی و ابزار‌های کشتار جمعی برای رژیم اشغالگر و متهم به ارتکاب جنایتِ نسل‌کُشی، جلوه‌های دهشتناکی از درخشش ارزش‌های آمریکایی- اروپایی پیش چشم جهانیان است.

جهانیان نظاره‌گر افول و فروپاشی اخلاقی غرب در قاب دردآور و تاثر برانگیز غزه هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *