آمریکا مواضعی را در یمن هدف قرار داد

8:30 - 07 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۷۰۱
آمریکا مواضعی را در یمن هدف قرار داد
ارتش آمریکا با طرح ادعا‌های تکراری مواضعی را در استان الحدیده یمن هدف قرار داد.

خبرگزاری میزان - پس از آن‎که ارتش یمن یک نفتکش انگلیسی را در خلیج عدن هدف گرفت و به آتش کشید، ارتش آمریکا مواضعی را در یمن هدف قرار داد.

آمریکا مدعی است که یک موشک ضد کشتی را در یمن که به گفته آن‌ها آماده شلیک بود، هدف قرار داده است.

سنتکام در بیانیه‎ای ادعایی، گفت: نیرو‌های ما متعاقبا برای دفاع از خود این موشک را هدف قرار داده و منهدم کردند.

نیرو‌های مسلح یمن در پی این حمله در بیانیه‌ای اعلام کردند که این حمله منطقه راس‌عیسی در استان الحدیده، در غرب یمن را هدف قرار داد.

شبکه ای‌بی‌سی نیز به نقل از فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد: هدف از حملات به یمن جلوگیری از درگیری در آینده است؛ ما نمی‌خواهیم مسیر تشدید تنش در منطقه را دنبال کنیم.

آمریکا و انگلیس حملاتی مشترک را با هدف کاهش توانایی ارتش یمن برای هدف قرار دادن کشتی‌های عبوری مرتبط با رژیم صهیونیستی از مسیر تجاری کلیدی دریای سرخ آغاز کرده‌اند. 

این در حالی است که نیرو‌های مسلح یمن بار‌ها اعلام کرده‌اند تنها کشتی‌های مرتبط به رژیم صهیونیستی را در حمایت از مردم غزه هدف قرار می‌دهند.

واشنگتن همچنین یک سری حملات هوایی یک‌جانبه انجام داده است؛ اما ارتش یمن اعلام کرده که به حملات به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

پیش از این یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گفت: نفتکش انگلیسی مارلین لواندا مورد اصابت موشک‌های نیروی دریایی یمن قرار گرفت. این حمله مستقیم بوده و به آتش گرفتن کشتی منجر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *