کنعانی: قرار دیوان بين‌المللی دادگستری گواهی بر نسل‌کشی در غزه است

7:59 - 07 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۶۹۶
کنعانی: قرار دیوان بين‌المللی دادگستری گواهی بر نسل‌کشی در غزه است
سخنگوی وزارت امور خارجه، واکنش آمریکا و رژیم صهیونیستی به رای دیوان بین‌المللی دادگستری را نشان‌دهنده استفاده ابزاری واشنگتن از سازوکارهای بین‌المللی و بی‌توجهی آمریکا و رژیم صهیونیستی به مقررات بین‌المللی خواند.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، واکنش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به رای دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی، نشانه بی‌توجهی آن‌ها به مقررات بین‌المللی خواند.

وی نوشت: صدور قرار موقت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری و واکنش خصمانه رژیم صهیونیستی، نشان داد که بنیان این رژیم مبتنی بر خشونت و تبعیض بوده و وَقعی به هنجار‌ها و مقررات حقوقی بین‌المللی نمی‌گذارد.

به نوشته کنعانی، از سوی دیگر قرار موقت دیوان و نوع برخورد دولت آمریکا، نشانگر استفاده ابزاری واشنگتن از سازوکار‌های قضایی بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه قرار دیوان بین‌المللی دادگستری هر چند دیر ، اما گواهی بر این واقعیت تلخ است که آنچه در غزه می‌گذرد، از مصادیق جنایت‌های بین‌المللی از جمله نسل‌کُشی است که با حمایت نامحدود دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی ارتکاب یافته و همچنان ادامه دارد، گفت: جهانیان اکنون با این پرسش روبرو هستند که سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی حافظ صلح و امنیت بین‌المللی، دیگر به چه مجوزی نیاز دارند تا رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف نسل‌کشی کنند؟

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *