سقوط هواپیمای حامل اسرای اوکراینی؛ مسکو کی‌یف را عامل حمله دانست

14:26 - 04 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۴۵۵
سقوط هواپیمای حامل اسرای اوکراینی؛ مسکو کی‌یف را عامل حمله دانست
وزارت دفاع روسیه از سقوط یم هواپیمای نظامی این کشور که حامل ۶۵ نظامی اسیر اوکراینی بود، خبر داد.

خبرگزاری میزان - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری IL-۷۶ نیروی هوایی روسیه با ۶۵ اسیر اوکراینی که برای تبادل اسرا به‌همراه خدمه و نیرو‌های امنیتی در حال انتقال بودند، در منطقه بلگورود روسیه سقوط کرد.

مسکو با اشاره به اینکه یک هواپیمای IL-۷۶ حدود ساعت ۱۱:۰۰ به وقت مسکو در منطقه بلگورود در زمان پرواز برنامه‌ریزی شده سقوط کرد، می‎گوید که ۶۵ نظامی اسیر اوکراینی در هواپیما حضور داشتند که برای مبادله به منطقه بلگورود منتقل می‌شدند؛ همچنین شش خدمه هواپیما و سه نیروی امنیتی در هواپیما بودند.

یک کمیسیون از نیروی هوایی روسیه برای تعیین دلیل حادثه به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.

 

 

رئیس دومای روسیه، گفت که او معتقد است ارتش اوکراین هواپیما را ساقط کرده است. 

وی به قانونگذاران دستور داد تا درخواستی برای کنگره آمریکا و بوندستاگ آلمان در رابطه با سقوط هواپیما آماده کنند تا به نمایندگان پارلمان خارجی نشان دهند که کی‌یف برای چه اهدافی از کمک نظامی آن‌ها استفاده می‌کند.

رئیس دومای روسیه طی جلسه با قانون‌گذاران، گفت: باید مشخص شود که از کدام راکت‌ها و پرتابگر‌ها استفاده شده؛ بیایید درخواستی برای کنگره آمریکا و بوندستاگ آلمان آماده کنیم تا قانون‌گذاران در نهایت به این که چه کسی (به اوکراین) کمک می‌کنند، دست پیدا کنند. این یک حکومت نازی است که از بایدن، مکرون، شولز و سایر سیاستمداران تغذیه شده است؛ آن‌ها باید مسئولیت خود را درک کنند.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود؛ مرگ همه سرنشینان هواپیمای سانحه‎دیده را تایید کرد.

آندره کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه، گفت که هواپیمای دیگری حامل ۸۰ اسیر جنگی که اندکی بعد از این هواپیما در همین مسیر در پرواز بود، مسیر خود را تغییر داده و به مبدا خود بازگشت.

۱۸ کشته در پی حمله موشکی روسیه به اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت: در پی حمله روسیه به شهر‌های بزرگ اوکراین در موجی از حملات موشکی، دست‌کم ۱۸ نفر کشته و بیش از ۱۳۰ زخمی شدند.

کمک ۱۳ میلیون دلاری دانمارک به امنیت سایبری اوکراین

وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد که این کشور ۹۱ میلیون کرون (۱۳.۲۶ میلیون دلار) برای تقویت امنیت سایبری نیرو‌های مسلح اوکراین و وزارت دفاع اوکراین اختصاص داده است.

انتقاد مسکو از حضور مزدوران فرانسوی در اوکراین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت مسکو اصرار دارد که اطلاعات موثقی در مورد حضور مزدوران فرانسوی در اوکراین در اختیار دارد.

وی اضافه کرد که پاریس باید برای اطمینان از دور ماندن شهروندان فرانسوی از خطر بیشتر تلاش کند. 

پسکوف، گفت: ما همچنان اصرار داریم که اطلاعات موثقی در مورد حضور اتباع فرانسوی در اوکراین، مزدوران فرانسوی در اختیار داریم؛ و معتقدیم که آن‌ها (دولت فرانسه) باید بسیار بهتر از شهروندان خود مراقبت کنند یا دست‌کم، مصرانه آن‌ها را از مشارکت در فعالیت‌های کی‌یف جلوگیری کنند.

لندن: کمک‌ها به اوکراین باید افزایش پیدا کند

گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس، گفت که متحدان این کشور باید کمک نظامی خود به اوکراین را افزایش دهند.

شاپس، مدعی شد که اوکراین در دفع روسیه کار باورنکردنی انجام داده است. این کشور ۵۰ درصد از قلمرو خود را پس گرفته و یک گذرگاه دریایی در دریای سیاه باز کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *