مسکو: ممکن است آمریکا و آلمان در حمله به هواپیمای حامل اسرای اوکراینی نقش داشته باشند

12:54 - 06 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۶۵۰
مسکو: ممکن است آمریکا و آلمان در حمله به هواپیمای حامل اسرای اوکراینی نقش داشته باشند
مسکو گفت که اگر مشخص شود که کی‌یف از موشک‌های پاتریوت یا IRIS-T استفاده کرده، آمریکا و آلمان همدستان مستقیم سرنگونی هواپیمای حامل اسرای اوکراینی خواهند بود.

خبرگزاری میزان - دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت اگر مشخص شود که کی‌یف از موشک‌های پاتریوت یا IRIS-T استفاده کرده، آمریکا و آلمان همدستان مستقیم حمله به هواپیمای ایلیوشین ایل-۷۶ روسیه خواهند بود. 

پولیانسکی گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که نیرو‌های مسلح اوکراین این حمله را با استفاده از سامانه‌های دفاع هوایی انجام دادند. نشانه‌های زیادی وجود دارد که آن‌ها ممکن است یا موشک‌های پاتریوت آمریکایی یا موشک‌های IRIS-T ساخت آلمان باشند. در صورت تایید این موضوع، کشور‌های غربی که آن‌ها را تحویل دادند، همدستان مستقیم این جنایت خواهند بود.

در همین حال، یک قانونگذار ارشد روسیه گفت که سازمان اطلاعات ارتش اوکراین قبل از ورود هواپیمای ترابری نظامی روسیه حامل اسرای جنگی اوکراینی به منطقه‌ای که روز چهارشنبه در آن سرنگون شد، هشدار ۱۵ دقیقه‌ای درباره این پرواز دریافت کرده بود.

آندری کارتوپولوف، فرمانده سابق نظامی روسیه با روابط نزدیک با وزارت دفاع این کشور به قانونگذاران گفت: به طرف اوکراینی به‌طور رسمی درباره این پرواز اطلاع داده شد و ۱۵ دقیقه پیش از ورود هواپیما به منطقه اطلاعات کامل به آن‌ها ارائه شده بود.

او گفت که فرماندهی نظامی اوکراین دریافت این هشدار را تایید کرده است. 

روز چهارشنبه یک هواپیمای ترابری نظامی از نوع ایل-۷۶ که حامل ۶۵ اسیر جنگی اوکراینی بود، در منطقه بلگورود روسیه سقوط کرد. همه اسرا و همچنین شش خدمه و سه نفر همراه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *