تکلیف شرکت‌های وزارت راه و شهرسازی به واریز تمامی سود خود به خزانه

15:07 - 03 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۱۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تکلیف شرکت‌های وزارت راه و شهرسازی به واریز تمامی سود خود به خزانه
نمایندگان مردم در مجلس هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل را مکلفند کردند تا تمامی سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات به حساب صندوق توسعه حمل و نقل کشور نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

خبرگزاری میزان- نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند‌های (پ) و (ت) تبصره (۱۰) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (پ) تبصره (۱۰) ماده واحده آمده است؛ هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مکلفند صددرصد (۱۰۰%) سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات، پنجاه درصد (۵۰%) سود ویژه و سود سهام دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون تا سقف ده هزار میلیارد (۱۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال به‌حساب صندوق توسعه حمل و نقل کشور نزد خزانه‌داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، واریز نمایند.

همچنین در بند (ت) تبصره (۱۰) ماده واحده نیز آمده است: وزارت راه و شهرسازی موظف است از محل ردیف مربوط در جداول پیوست قانون بودجه، نسبت به تأمین و نصب دوربین‌های پایش (کنترل) سرعت و تشخیص الکترونیکی تخلفات رانندگی با همکاری و هماهنگی «فراجا» اقدام و زمینه دسترسی برخط فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها را فراهم نماید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *