تحولات فلسطین|

افزایش شمار شهدای خبرنگار به ۱۱۷ نفر/ ثبت ۱۳ قتل‌عام طی ۲۴ ساعت در غزه

11:31 - 22 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۲۰۴
افزایش شمار شهدای خبرنگار به ۱۱۷ نفر/ ثبت ۱۳ قتل‌عام طی ۲۴ ساعت در غزه
آمارهای ارائه شده از غزه حجم بالای ویرانی این منطقه را در پی جنایت‌های سه‌ماهه رژیم صهیونیستی نشان می‌‎دهند.

خبرگزاری میزان – نودوهشتمین روز از دور جدید حملات مرگ‌بار رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی آغاز شد که کرانه باختری نیز شاهد تشدید حملات و کارزار‌های بازداشت بوده است.

غزه در ساعات گذشته همچنان زیر آتش رژیم صهیونیستی قرار داشت.

تمرکز حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه بر خان‌یونس است؛ این در حالی است که آوارگان فلسطینی در این شهر در سرمای زمستان شرایط سختی را تجربه می‌کنند.

در عین حال، نظامیان صهیونیست با خودروهای زرهی اردوگاه النصیرات غزه را نیز به محاصره درآوردند.

آمار‌های جدید از غزه نیز نشان‌دهنده وخامت اوضاع در این منطقه است.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر (پانزدهم مهر) تاکنون ۳۸۰ مسجد و ۳ کلیسا را در غزه تخریب کرده که برخی از آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت داشته‌اند.

این مرکز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حملات وحشیانه خود به نوار غزه ۱۴۰ مسجد را به‌طور کامل و ۲۴۰ مسجد را به‌طور جزیی تخریب کرده و علاوه بر آن ۳ کلیسا نیز در این حملات هدف قرار گرفته است.

بیانیه دفتر رسانه‌ای دولت غزه همچنین اعلام کرد: بیشتر مساجد با استفاده از بمب‌ها و موشک‌هایی تخریب شده که وزن مواد منفجره برخی از آن‌ها ۲ هزار پوند بوده و همین مسئله ویرانی کامل این اماکن مقدس را در پی داشته و این به روشنی حاکی از کینه و جنایت‌گری اشغالگران صهیونیست علیه مساجد و کلیسا‌ها است.

براساس اعلام همین مرکز، تعداد شهدای خبرنگار و روزنامه‌نگار از ابتدای نسل‌کشی اشغالگران علیه غزه (هفتم اکتبر) تاکنون به ۱۱۷ نفر رسیده است.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه در این بیانیه آورده است: ارتش رژیم صهیونیستی از روی عمد خبرنگاران فلسطینی را از ابتدای جنگ علیه غزه هدف قرار داده و هدف آن‌ها از این اقدام، جلوگیری از انتشار جنایت‌های آنان در غزه است.

از کرانه باختری نیز خبر می‌رسد که نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه نورشمس در طولکرم کرانه باختری دست به نابودی زیرساخت‌های این اردوگاه زدند.

 

این یورش با مقاومت فلسطینی‌ها به درگیری شدید منجر شد.

«جنین» نیز در ساعات گذشته شاهد یورش نظامیان صهیونیست بود.

وزارت بهداشت غزه روز جمعه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ قتل‌عام علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که بر اثر آن‌ها ۱۵۱ نفر شهید و ۲۴۸ نفر مجروح شدند؛ شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) نیز به رقم ۲۳ هزار و ۷۰۸ نفر رسید؛ ضمن اینکه ۶۰ هزار و ۵ نفر نیز مجروح شدند.

قطع تقریباً کامل خدمات ارتباطی و اینترنتی در نوار غزه
۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۱۸:۳۲

نوار غزه بار دیگر در معرض قطع تقریباً کامل خدمات ارتباطی و اینترنتی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *