امتناع نتانیاهو از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از غزه؛ حفر قبر‌های بیشتر برای سربازان صهیونیست

8:24 - 22 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۰۳۷
امتناع نتانیاهو از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از غزه؛ حفر قبر‌های بیشتر برای سربازان صهیونیست
رژیم صهیونیستی با وجود کشتار مردم نوار غزه و کسب حمایت‌های تمام عیار آمریکا در رسیدن به اهداف خود از جنگ شکست خورده است.

خبرگزاری میزان - کارشناسان با وجود ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره دستاورد‌ها از جنگ غزه، معتقدند که تاکنون مقاومت فلسطین پیروز نبرد بوده است. 

نیرو‌های مقاومت فلسطین تاکنون موفق شده‌اند نزدیک به هزار خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را به‌طور کامل یا جزیی منهدم و بیش از ۵ هزار نظامی را هدف قرار دهند و از ناتوانی نظامیان صهیونیست در دستیابی به دستاورد‌های نظامی اطمینان حاصل کنند. 

المیادین در مقاله‌ای با اشاره به خسارات جانی و مالی جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنها با امتناع از خروج نیروهایش از غزه، قبر‌های بیشتری را برای سربازان خود حفر می‌کند.

در حالی که گروه‌های مقاومت فلسطین همچنان تلفات قابل توجهی به نیرو‌های متجاوز صهیونیست وارد می‌کنند، اشغالگران بر هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی پافشاری دارند.

براساس نامه‌ای که گفته می‌شود یحیی سنوار، رئیس حماس در غزه، به ریاست ارشد سیاسی این جنبش فلسطینی ارسال کرده، حدود ۵ هزار نظامی صهیونیست به‌طور مستقیم هدف قرار گرفته‌اند که به گفته وی یک سوم آن‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

براین اساس، تعداد کشته‌شدگان نظامی صهیونیست بیش از هزار و ۶۰۰ نفر خواهد بود و با آمار ادعایی منتشر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی فاصله زیادی دارد. 

اگرچه تایید آمار تلفات از خارج بسیار دشوار است، اما از شواهد ویدیویی ارائه شده و همچنین گزارش‌های تهیه شده از سوی رسانه‌های خود اشغالگران مشخص است که متجاوزان متحمل تلفات قابل توجهی شده و در تلاش هستند تا میزان واقعی تلفات خود را سانسور کنند. 

اما در طرف مقابل رژیم صهیونیستی همواره ادعا‌هایی را درباره هدف قرار دادن مبارزان مقاومت مطرح می‌کند. 

در حالی که گروه‌های مقاومت فلسطین هر روز فیلم‌هایی را منتشر می‌کنند که مبارزان آن‌ها را در حال هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست و خودرو‌های نظامی مستند می‌کند، صهیونیست‌ها موفق شده‌اند تنها یک فیلم تایید شده از هدف قرار دادن یک مبارز فلسطینی از سوی نیرو‌های خود تهیه کنند.

با وجود این که بیش از ۲۳ هزار فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و این منطقه تقریبا ویران شده، اما هیچ دستاورد نظامی بزرگی که رژیم صهیونیستی‌ها توانسته باشند در برابر مقاومت فلسطین به دست آورند، وجود نداشته است.

با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد که حال رژیم بنیامین نتانیاهو به‌طور کلی قصد دارد در خارج از فلسطین اشغالی به دستاورد‌های نظامی ظاهری دست پیدا کند.

این موضوع تاکنون به ترور چند نفر از سران و مقاومت فلسطین و لبنان منجر شده است.

آنچه درباره فعالیت‌های رژیم صهیونیستی حکایت می‌کند، این است که تغییر ناگهانی آن به تمرکز خارجی، نشان‌دهنده پذیرش واقعیت در میدان محاصره شده غزه است. 

در همین حال، دولت آمریکا اکنون اعتراف کرده که حماس از بین نخواهد رفت و درگیری با وجود مقاومت اسلامی پایان خواهد یافت، چیزی که مغایر با هدف جنگی کابینه صهیونیستی است.

در اصل، آمریکایی‌ها ایده شکست حماس را کنار گذاشته‌اند؛ به این معنی که آشکارا شکست هدف اولیه تل‌آویو را اعلام می‌کنند. واشنگتن همچنین اعلام کرد که در حال گفت‌وگو درباره یک معامله تبادل زندانی‌ها است، که همچنین در جهت عکس هدف ثانویه‌ای است که از سوی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در آغاز تهاجم بیان شد.

اگرچه آمریکا به کمک‌های نظامی به صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد، تغییر اخیر در لفاظی آن‌ها نشان می‌دهد که واشنگتن به کلی از ایده پیروزی رژیم صهیونیستی دست کشیده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *