کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» با حضور بیش از ۱۰۰ تن از علمای جهان اسلام برگزار می‌شود

11:15 - 20 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۹۲۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» با حضور بیش از ۱۰۰ تن از علمای جهان اسلام برگزار می‌شود
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه علمای اسلام خود را موظف دانستند با برگزاری کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» جنايات صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کنند گفت: این کنفرانس بیش از ۱۰۰ تن از علمای جهان اسلام روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسملین حمید شهریاری امروز در یک نشست خبری و در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» اظهار کرد: امروز شاهد تغییر نظم نوین جهانی هستیم و توده‌های مستضعف جهان راه حقیقت را یافته‌اند و به حکم ارزش‌های والای انسانی در میدان حضور یافته‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز با شهادت صد‌ها خبرنگار در غزه که به دنبال خبررسانی حقیقت در میدان بودند مشاهده می‌کنیم دنیای استکبار نمی‌خواهد حقایق این جنگ به جهانیان مخابره شود.

وی با بیان اینکه هر قطره خون در غزه امضای جنایات رژیم غاصب صهیونیستی است گفت: حضور جهانی ملل مختلف و اثربخشی خبرنگاران در غزه نظم نوین جهانی را کلید زده است و شاهد یکپارچه شدن مقاومت اسلامی در جهان هستیم.

شهریاری گفت: در اين پیچ تاریخی علمای اسلام خود را موظف دانستند با برگزاری کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» و با جهاد تبیین در کنار توده مردم جنايات صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کنند و مطالبات مردم مظلوم فلسطین و غزه را به ملت جهان مخابره کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: علاوه بر کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» که روز یکشنبه برگزار می‌کنیم همزمان در کشورهای مختلف نیز علما ظرفيت خود را به ميدان آورند و امروز شاهد همایش‌های نخبگانی در این حوزه هستیم.

وی گفت: آنچه بر دولت‌های اسلامی الزام‌آور است قطع روابط ديپلماتيک با رژیم صهیونیستی و تحریم‌ کالاهای این رژیم غاصب است. امروز سازمان‌ ملل و شورای امنيت و شورای حقوق بشر نتوانستند به وظایف خود در قبال ملت مظلوم جهان عمل کنند و به جای حمایت از صلح ناتوان از پیشگیری از جنگ و توقف کشتار بی رحمانه مردم غزه هستند.

شهریاری گفت: ما در کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» بر توقف بدون قید و شرط جنگ در غزه هستیم و به کشورهایی که به آتش‌افروزی در غزه کمک می‌کنند اخطار می‌دهیم دست از اینکار بردارند و مراقب باشند که دامن جنگ شما می‌تواند همه جهان را در برگیرد، تنها راه بزرگ خروج از این بحران توقف بدون قید و شرط جنگ است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» بیش از ۱۰۰ تن از علمای جهان اسلام حضور خواهند داشت و به تبیین جنگ غزه خواهیم پرداخت. 

وی گفت: روز یکشنبه با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» آغاز می‌شود‌.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود وجدان همه ملت‌های جهان بیدار شده است و برگزاری این کنفرانس حمایت از وجدان‌های بیدار است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم جبهه مقاومت در حملات خود پیشروی کرده و علی‌رغم پیش‌بینی آمریکا و رژیم صهیونیستی توانسته است مقاومت کند و تونل‌ها جواب داده است.

شهریاری با بیان اینکه تعداد سخنرانان در این کنفرانس در حال تکمیل است گفت: برای بیش از ۲۰۰ نفر از علمای برجسته حداقل ۵۰ کشور جهان اسلام دعوت‌نامه ارسال شد و برخی اعلام حضور کرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *