پلیس انگلیس جرایم کلاهبرداری در رسوایی اداره پست را بررسی می‌کند

17:52 - 17 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۴۵۷
پلیس انگلیس جرایم کلاهبرداری در رسوایی اداره پست را بررسی می‌کند
پرونده رسوایی اداره پست انگلیس به‌عنوان یکی از بدترین تخلفات قضایی در تاریخ معاصر قضاوت در انگلیس توصیف می‌شود.

خبرگزاری میزان - پلیس انگلیس اعلام کرد که در حال بررسی کلاهبرداری احتمالی در جریان رسوایی اداره پست انگلیس است؛ پرونده‌ای که به‌عنوان یکی از بدترین تخلفات قضایی در تاریخ معاصر قضاوت در انگلیس توصیف می‌شود.

دلیل آغاز تحقیقات پلیس این موضوع است که مشخص شده صد‌ها نفر از مدیران دفاتر پستی در احکام قضایی اشتباه، به سرقت پول متهم شده بودند.

پلیس لندن اعلام کرد که در حال بررسی کلاهبرداری احتمالی اداره پست انگلیس درباره پولی است که در نتیجه پیگرد قانونی یا اقدامات مدنی علیه کارمندان خود اخذ کرده است.

پلیس همچنین در حال بررسی دیگر جرایم احتمالی اداره پست درباره شهادت دروغ و انحراف مسیر دادرسی در موضوع تحقیقات و پیگیری‌های انجام شده است.

در انگلیس، بیش از ۷۰۰ مدیر شعبه اداره پست بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ به دزدی یا کلاهبرداری متهم شدند. رایانه‌ها نشان می‌دادند که مبالغی از شعبه مربوطه گم شده و این دفتر‌های پست با کسری بودجه مواجه شده‌اند.

بسیاری از مدیران این دفتر‌های پست پس از وادار شدن به جبران خسارت و پرداخت مبالغ بالا کسری بودجه به اداره پست، از نظر مالی نابود شدند و برخی دیگر نیز محکوم و روانه زندان شدند. چند نفر هم دست به خودکشی زدند.

اما مقصر واقعی یک سیستم حسابداری کامپیوتری معیوب به نام هورایزون بود. برنامه‌ای که از سوی شرکت ژاپنی فوجیتسو عرضه شده و در سال ۱۹۹۹ برای شعبه‌های محلی اداره پست انگلیس نصب شد.

اداره پست انگلیس سال‌ها اصرار داشت که داده‌های این نرم‌افزار قابل اعتماد است و مدیران دفتر‌ها را به عدم صداقت درباره موجودی دفاتر پست متهم می‌کرد.

در نهایت، پس از سال‌ها پیگیری از سوی متهمان این پرونده و وکلای آن‌ها، دادگاه استیناف ۳۹ مورد از محکومیت‌ها را در سال ۲۰۲۱ لغو کرد.

یک قاضی در این رابطه معتقد است که اداره پست از اول خبر داشته که درباره قابل اطمینان بودن این نرم‌افزار ایرادات جدی وجود دارد و در نتیجه اداره پست این کشور مرتکب ناتوانی فاحش در تحقیقات درست در این رابطه شده است.

به‌گفته اداره پست، در مجموع حکم محکومیت ۹۳ نفر از کارکنان اداره پست باطل اعلام شده است؛ اما بسیاری دیگر هنوز تبرئه نشده‌اند.

تحقیقات عمومی درباره این رسوایی از سال ۲۰۲۲ در حال انجام است، اما تاکنون هیچ‌کس از اداره پست دولتی یا سایر شرکت‎های مرتبط بازداشت نشده و یا با اتهامات جنایی روبرو نشده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *