پزشکان انگلیسی اعتصاب می‌کنند؛ هشدار‌ها درباره اختلال در بخش درمانی

12:01 - 28 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۰۵۸
پزشکان انگلیسی اعتصاب می‌کنند؛ هشدار‌ها درباره اختلال در بخش درمانی
پزشکان انگلیس، اعلام کردند که از روز چهارشنبه مجموعه‌ای از اعتصاب‌های گسترده را آغاز می‌کنند که این موضوع باعث هشدار کارشناسان درباره اختلال در بخش درمانی این کشور شده است.

خبرگزاری میزان - نظام بهداشتی انگلیس یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی بود که سال گذشته به دلیل اعتصاب‌ها با اختلال‌های گسترده مواجه بود.

مقام‎های بخش بهداشت انگلیس هشدار داده‌اند که اعتصاب‌های برنامه‌ریزی شده پزشکان بخش‌های مختلف، سازمان بهداشت ملی این کشور را با فشار مضاغف مواجه خواهد کرد.

براساس گزارش‌ها، پزشکان از چهارشنبه تا شنبه، پیش از کریسمس، اعتصاب خواهند کرد و برای طولانی‌ترین اعتصاب خود در سال جدید به صف‌های اعتراض بازخواهند گشت.

اقدامات اعتصابی طولانی، آن هم در آستانه تعطیلات به این معنی است که بیمارستان‌ها مجبور خواهند شد تا بیشتر مراقبت‌های معمول را کاهش داده و به مدت سه هفته فقط بر موارد اضطراری تمرکز کنند.

استفان پاویس، مدیر بخش پزشکی سازمان بهداشت ملی انگلیس، گفت: این اعتصاب‌ها در زمانی اتفاق می‌افتد که باعث اختلال شدید در سازمان بهداشت ملی می‌شود. این در حالی است که خدمات پیش از این نیز تحت فشار قرار داشتند.

با در نظر گرفتن تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی، این اعتصاب‌ها دوره کاهش فعالیت بخش درمان انگلیس را طولانی‌تر می‌کند و همچنین ارائه کامل خدمات بهداشتی را در سال ۲۰۲۴ عقب می‌اندازد. این در حالی است که سازمان بهداشت ملی انگلیس شاهد افزایش قابل توجه تقاضا به دلیل زمستان بوده است.

مقام‎های انگلیس گفته‎اند که تقریبا تمام مراقبت‌های معمول تحت تأثیر اعتصاب‌های گسترده قرار خواهد گرفت. 

لغو بیش از ۱.۱ میلیون نوبت پزشکی

مجموعه بعدی اعتصاب‌ها از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه آغاز و در ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۳ دسامبر (دوم دی‌ماه) به پایان می‌رسد. 

پس از سال نو، پرشکان دوباره به‌مدت شش روز از ساعت هفت صبح سوم ژانویه (۱۳ دی‌ماه) تا ساعت هفت صبح روز ۹ ژانویه (۱۹ دی‌ماه) اعتصاب خواهند کرد.

به گفته مقام‎های این کشور، این بدان معنی است که در سه هفته آینده، چندین روز تحت تأثیر تعطیلات یا اقدامات اعتصابی قرار خواهد گرفت.

برخی کارشناسان بهداشتی هشدار داده‌اند که این اعتصاب‌ها ممکن است باعث شود بیش از نیمی از بیمارستان‌ها عمل‌های جراحی خود را لغو کنند. همچنین میزان فعالیت این مراکز درمانی ممکن است تقریبا ۸۰ درصد کاهش پیدا کند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که از زمان آغاز اعتصاب‌های پزشکان و کارکنان بخش بهداشت ملی انگلیس از سال گذشته تاکنون بیش از ۱.۱ نوبت پزشکی لغو شده است.

همچنین پزشکان جوان در انگلیس نیز اعلام کرده‌اند که از ۱۵ ژانویه (۲۵ دی‌ماه) اعتصاب‌های سه‌روزه خود را آغاز خواهند کرد.

کارشناسان تخمین می‌زنند که در پی این اعتصاب ۳ هزار پزشک جوان دست از کار کشیده و به اعتصاب‌ها بپیوندند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *