فیلم ابزاری در جهت انتقال مفاهیم تربیتی است

11:50 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۸۸۷
فیلم ابزاری در جهت انتقال مفاهیم تربیتی است
دبیر پنجاه و سومین جشنواره رشد ضمن تاکید بر جایگاه و عمر دیرینه این جشنوار آن را ابزاری در جهت انتقال مفاهیم ارزشمند تربیتی دانست. 

خبرگزاری میزان _  مراسم افتتاحیه پنجاه و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد یکشنبه سوم دی ماه  در محل سینما فلسطین با حضور دانش اموزان از مدارس ابتدایی و دبیر جشنواره  برگزار شد. 

حسین عبادی دبیر پنجاه و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد ضمن تاکید بر جایگاه قدیمی‌ترین جشنواره فیلم به قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در مسیر تحقق سند تحول بنیادین و دستیابی به ایران قوی بهره گیری آموزشی و تربیتی از رسانه‌های متنوع به ویژه رسانه جذاب تاثیرگذار و نقش آفرین فیلم و سینما ضرورتی انکار ناپذیر است. 
وی ادامه داد: دیپلماسی علمی و آموزشی با تکیه بر استاد تحولی بومی و اسلامی یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و جشنواره بین المللی فیلم رشد به عنوان پیشکسوت جشنواره‌های بین المللی و اولین جشنواره سینمایی کشور با بیش از نیم قرن نقش آفرینی، اصلی‌ترین حلقه‌ی وصل سینما و تعلیم و تربیت به شمار میرود. این جشنواره با تحقق رهیافت دانش در آئینه تصویر زمینه ساز یادگیری شوق‌انگیز برای نسل برومند دانش آموزان است. 

عبادی تاکید کرد: تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری بر اساس سند تحول بنیادین از وظایف ما در آموزش و پرورش است و امیدوارم سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تدابیر کارسازی را برای پیشرفت روز افزون در عرصه تولید فیلم‌های آموزشی بکار بندد تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این عرصه برای تحقق فرایند یاددهی یادگیری در اقصی نقاط کشور باشیم. 

دبیر پنجاه و سومین دوره از جشنواره رشد فیلم را وسیله و ابزاری برای انتقال مفاهیم تربیتی دانست و افزود: معرفی آثار لطیف و شریف فیلم سازان فرهیخته و فرهنگ ساز و حمایت از تولیدات دانش آموزان و معلمان فیلم ساز رسالت دیگری است که از جشنواره بین المللی فیلم رشد به عنوان بزرگترین بستر کشف و هدایت استعدادها و مقوم سینمای کشور انتظار می‌رود. تا جلوه‌های حیات طیبه و ناب‌ترین دستمایه‌های تعلیم و تربیت را در ذهن و ضمیر پاک نسل امروز بارور کند با تقدیر از اقدامات ارزشمند دست اندرکاران این جشنواره دیرین و با تاکید بر ضرورت تورآوری و روز آمدی هر چه بیشتر در این عرصه امیدوارم به مدد رویدادهایی از این دست سال نوپای ایران اسلامی در گام دوم انقلاب لذت یادگیری شوق‌انگیز و حلاوت و کاوشگری و خلاقیت را در سینمای آموزشی و ارزشی تجربه کنند و گامی به سوی بهتر دیدن و زیباتر اندیشیدن بردارند. 


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *