گفت‌وگو|

فرزام: میزان آب دریاچه آزادی هنوز به سطح استاندارد نرسیده/ دنبال کسب سهمیه المپیک در قایق ۲ نفره هستیم

8:50 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۵۸۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
فرزام: میزان آب دریاچه آزادی هنوز به سطح استاندارد نرسیده/ دنبال کسب سهمیه المپیک در قایق ۲ نفره هستیم
سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: امیدواریم برای اولین بار در بخش ۲ نفره موفق به حضور در المپیک شویم تا با ۳ قایقران در المپیک حاضر شویم.

افشین فرزام در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد قایقرانان ایران در رقابت‌های روئینگ جوانان و زیر ۲۳ سال آسیا، اظهار داشت: باتوجه در پیش بودن المپیک پاریس و اهمیت بالای این بازی‌ها برای ورزش کشور، اولویت اصلی فدراسیون قایقرانی در حال حاضر کسب سهمیه المپیک است. از سوی دیگر پس از بازی‌های آسیایی هانگژو ملی‌پوشان روئینگ نزدیک به یک ماه هیچ مسابقه‌ای نداشتند و رقابت‌های جوانان و زیر ۲۳ سال آسیا اولین مسابقاتی بود که می‌توانستیم عملکرد ملی‌پوشان را بسنجیم.

وی افزود: هدایت تیم جوانان بر عهده یکی دیگر از مربیان بود، اما باتوجه به اینکه در رده سنی زیر ۲۳‌ سال بانوان نفراتی داشتیم که پیش از بازی‌های آسیایی با بنده تمریناتشان را پیش برده بودند، هدایت فاطمه مجلل و کیمیا زارعی به من سپرده شد. از آنجایی که این دو بانوی قایقران باید در رقابت‌های انتخابی المپیک هم حضور داشته باشند، خوشبختانه با وجود فاصله زمانی ۴۰ روزه تا رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به رکورد‌های پیش از بازی‌های آسیایی خود رسیدند و با آمادگی خوبی به این مسابقات اعزام شدند.

*امیدواریم برای اولین بار در بخش ۲ نفره موفق به حضور در المپیک شویم

سرمربی تیم ملی روئینگ تصریح کرد: باتوجه به اینکه مهسا جاور و زینب نوروزی همزمان با رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا در تهران تمرین می‌کردند با صلاحدید فدراسیون از تهران دو قایقران بانو را هدایت کردم و البته خانم حمزه‌پور به عنوان دستیار برنامه‌ریز با من در ارتباط بود. خوشبختانه در این رقابت‌ها عملکرد خیلی خوبی داشتیم و مدال‌های طلای متعددی گرفتیم که من را به آینده امیدوار کرد. 

فرزام ادامه داد: امسال بحث سهمیه المپیک نسبت به ۴ سال قبل به ویژه در قایق‌های ۲ نفره سخت‌تر شده و سهمیه قاره آسیا و اقیانوسیه کلا ۲ قایق شده؛ این در حالیست که در ادوار قبلی همیشه ۳ قایق سهمیه المپیک می‌گرفتند، اما در هر صورت امیدواریم برای اولین بار در بخش ۲ نفره موفق به حضور در المپیک شویم تا با ۳ قایقران در المپیک حاضر شویم. طبق قوانین حتی اگر ۴-۵ سهمیه هم بگیریم در نهایت دو قایق مجوز حضور در المپیک را خواهند داشت و چه بهتر که یکی از این دو قایق در بخش ۲ نفره باشد. قبل از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک باید یکی، ۲ اردو در پیست مسافت بلند داشته باشیم.

*شرایط تراز آب دریاچه آزادی امسال خوب نیست

وی در مورد مسابقات پیش‌رو، اظهار کرد: تمرکز اصلی ما روی مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه المپیک است که اواخر فروردین ماه سال آینده به میزبانی کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. از آنجایی که زمان خیلی برای‌مان مهم است، اردو‌ها به صورت غیر رسمی آغاز شده و تمرینات بیشتر ملی‌پوشان در حال انجام است و به زودی تمرینات با دعوت از تمام قایقرانان مد نظر به صورت رسمی آغاز خواهد شد. 

سرمربی تیم ملی روئینگ در مورد وضعیت دریاچه آزادی، تصریح کرد: میزان آب دریاچه هنوز به سطح استاندارد خودش نرسیده و فعلا فقط روند کاهش میزان آب قطع شده است، اما امیداریم با شروع بارندگی‌ها شرایط تراز آب دریاچه به حد استاندارد برسد. این وضعیت در حالیست که در سال‌های قبل دریاچه آزادی در این موقع از سال لبریز از آب می‌شد، اما امسال به دلیل نبود بارندگی، شرایط خوب نیست.

*وقتی ورزشکاران رشته‌های دیگر اختلاف پاداش‌ها را می‌بینند دلسرد می‌شوند

فرزام در پایان در واکنش به حکم اخیر درباره قطع مجوز واردات خودور‌های خارجی ملی‌پوشان فوتبال بابت صعود به جام جهانی گفت: در خصوص این حکم دیوان عدالت اداری من نمی‌توانم نظری بدهم، زیرا در زمینه موضوعات حقوقی صاحب نظر نیستم، اما در هر صورت به نظرم دادن پاداش‌ها در ورزش کشورمان باید طبق منطق و قوانین عادلانه‌ای باشد. اگر پاداش‌ها به ورزشکاران در رشته‌های مختلف عادلانه باشد، قطعا باعث افزایش انگیزه ورزشکاران و جذب استعداد‌های جدید به رشته‌های مختلف می‌شود. وقتی بحث بازی‌های آسیایی و المپیک پیش می‌آید عملا فوتبال هیچ تاثیری در جدول مدالی برای ورزش کشورمان ندارد و این رشته‌های دیگر هستند که همواره آبروداری کرده‌اند و برای ایران افتخارآفرینی کرده‌اند. وقتی ورزشکاران رشته‌های دیگر اختلاف پاداش‌ها را می‌بینند قطعا دلسرد خواهند شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *